lite frågor angående jailbreak

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak lite frågor angående jailbreak

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

Hej har suttit och läst ett bra tag och sökt lite men är väll bara dum i hövet eller smått blind.. men jag tänkte att jag ställer dom frågor som jag har som jag är osäker på så får vi se om någon vänlig själ kan svara utan otrevliga uttryck 🙂

jag är sugen på att jailbreaka min Iphone 3G 16g vit.. och det jag vill veta är följande
    #funkar itunes som vanligt eller är det något särskilt man måste tänka på
    # är det bara att plugga in iphonen som vanligt..
    # säkerhetskopiera kontakter m.m.
    # synca musik
    # synca program man köpt på appstore
    #kan man gå in på appstore som vanligt och ladda ner program och musik..

# försvinner mina org program som jag köpt när jag jailbreakar den

#om jag återställer den till vanligt.. altså tar bort jailbreaken finns mina appstore köpta program kvar och det andra försvinner ..

jag tänker använda Blackra1n. verkar vara det bästa och enklaste sättet..

Tack på förhand Mvh Johan “Ohan” Olsson

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Det funkar precis som vanligt med itunes, musiken och programmen.
    (iPhonen pluggas in som vanligt också)

När du återställer så försvinner allt. (om du inte återställer med säkerhetskopia)
    Men de apps som kommer från appstore kan du ju enkelt ladda in i luren igen 🙂

joque
    Member
    Post count: 96

allt är som vanligt allt kvar och du har ytterligare prog via Cydia efter jailbreak.
    itunes mm fungerar precis som tidigare…

Ohan81
    Member
    Post count: 11

tack för snabba svar.. låter som att det blir en jailbreak då..

Blom83
    Member
    Post count: 1

En liten snabb fråga.
    om jag jailbreakar min 3gs, å sedan återställer den. kommer jag fortfarande ha kvar mina program typ winterboad m.m.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@blom83 48533 wrote:

En liten snabb fråga.
    om jag jailbreakar min 3gs, å sedan återställer den. kommer jag fortfarande ha kvar mina program typ winterboad m.m.

Nej..

K-mountain
    Member
    Post count: 200

En liten följd fråga då kanske?
    Kan jag återställa eller synca om den efter Jailbreak så jag får tillbaka all min musik osv, UTAN att jailbreaken försvinner?
    Går det att bara synca med säkerhetskopian eller hur funkar det?
    BAH! Kan inte få ur de i skrift 😛

bildw.png

K-mountain
    Member
    Post count: 200

Never Mind…..
    Telefonen blev helt körd efter Blackra1n.. Så jag skiter i de.. Va tvungen att återställa den..

:O

bozz
    Member
    Post count: 1199

@k-mountain 48737 wrote:

Never Mind…..
    Telefonen blev helt körd efter Blackra1n.. Så jag skiter i de.. Va tvungen att återställa den..

:O

Det är bara göra om så blir det nog rätt ska du se! Vad var det som körde ihop sig?
    Sen ang din bild (som måste ses som ett mästerverk) så kan du synca hur mycket du vill efter jailbreak, men du får inte åteställa den till en säkerhetskopia. Då kommer allt försvinna.
    Dock försvinner inget, av det som finns före, när du gör JB’en. Så du behöver inte synca tillbaka det som fanns före du jailbrekade…hmm, jag är för trött för att tänka. Hoppas du fattade 🙂

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.