Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Lite frågor inför mit kommande mobil köp
-
AuthorPosts
-
Fundera på ny mobil men har lite frågor.
1.Kan man ställa in olika alarm (behöver ett par på morgonen)
2.Är det lätt att ”råka” stänga av larmen?
3.Kan man editera/läsa word ecel filer?
4.Kan man läsa acrobat?
5.Finns det G-mätare (tror det heter så)
6.Finns det bra Gps program? Pris?
7.Hur bra är Gpsen?
8.Hur är kameran inne och ute?
9.Hur är ljudet?
10.Hur är motagningen?
11.Hur är det att skriva på telefonen?
12.Läste någonstans att man inte kan ändra ringsingnal/sms signal/alarm singnal1.Ja. Man kan ställa in tider i klock-appen
2.Nej, du måste gå in i appen och trycka på av/på knappen.
3.Ja det går. Dock för att redigera så måste du ha någon app för det. Jag använder mig av Quickoffice som är guld! Finns på appstore
4.Att läsa PDF funkar(Om det är de du menar)
5.Tror de ska finnas.. Vet ej appnamn eller så.. Har nog sätt något liknande G-mätare till iPhone
6.Ja! Det finns flera stycken. Tomtom eller Navigon är bland de största//bästa men därefter kommer priset.. Navigon (Som är den bästa enligt tester) kostar 659kr för norden och 849kr för Europa.
7.När jag använde mig av navigon så kände den av på vilken sida av vägen man var på.. Så felmarginalen är 0..
8.Jag tycker att den är bra. Det är ingen hasselblads men det funkar. 3GS har autofokus vilket är ett plus! Inne så brukar de bli bra bilder men allt beror på ljuset.. I motljus så brukar bilderna bli värdelösa.
9.Ljudet i högtalarna eller? Bra tycker jag. Du kan spela musiken ganska så högt. Dock maxar jag inte högtalarna allt för ofta för det kan låta ganska dåligt om ljudfilen är av dålig kvalité
10.Beror helt på operatör. Jag kör med Tele2 och det funkar galant. Bättre än min förra tele och bättre än många av mina kompisars telefoner.
11.Det kan ta tid att lära sig.. Men efter några sms sitter allt tycker jag. Jag kan skriva snabbare på iPhone än vad jag kunde skriva på min gamla ericsson (Jag var bra snabb med den ;))
12.Du kan ändra några ljud. Det finns dock ett begränsat antal sms/alarmsignaler som du kan ändra mellan. Ringsignaler kan du köpa och byta. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.