Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Lite frågor kring iPhone 3GS
-
AuthorPosts
-
Hej hej,
I väntan på att iPhone 3GS hamnar i min brevlåda så har jag lite frågor som eventuellt någon kan hjälpa mig att besvara, jag har försökt att söka men har inte riktigt fått så bra svar ändå, om ni hittar någon tråd där det är redan besvarat så beklagar jag djupt för mina begåvade sökkunskaper 🙂
I alla fall, om någon kunde besvara dessa åt mig så vore jag hemskt tacksam:
– Vilken programvara rekommenderar ni för att jailbreaka t.ex iPhone 3GS (kanske är för tidigt för denna fråga?)? Fördelar / nackdelar? (gärna lite information om respektive saker man bör kännas vid, URL m.m.)
– Har försökt att få fram ett bra svar kring garanti, t.ex om jag jailbreakar den och något går sönder så kanske man behöver o lämna in den, förlorar man sin garanti då? Går det att även återställa helt o hållet från fabriksinställningar så att det inte syns att man har varit o fipplat på den lite?
– Bara för att bekräfta, man kan väl köra flera bakgrundsprocesser efter man har jailbreakat den? För man är väl ganska “låst” som det ser ut med fabriksinställningar?
Var typ dom frågorna jag hade för tillfället, tips en nybörjare bör veta kan ju också vara något 🙂
till att jailbreaka iPhone 3GS kan du använda PurpleRa1n som er väldigt enkelt att använda. finns både för mac och pc.
det finns masser med video om det på youtube.
ladda hem här purplera1ndu kan alltid återställa telefonen då blir den är som ny. kanske inte om den är helt paj.
du kan köra apps i bakgrunden med backgrounder
hoppas dom korta svaren hjälper litet
vad är skillnaden med purpelra1n och Redsn0w
Jag skulle rekomendera Redsn0w, den ska vara bättre kodad och gör mindre inverkan på iphonen (det ser du inte men kan vara bra att veta).
@Äppelphone 38768 wrote:
RedSn0w funkar inte med 3GS.
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)
Tackar så mycket för alla svar.
Blir nog o testa “purplesn0w”, såg lite nyheter på deras blogg: On the iPhone: purplesn0w RC2
Nu får man bara ha lite tålamod, fick nämligen kolli-id av Tre idag 🙂
@kjette 38814 wrote:
Blir nog o testa “purplesn0w”, såg lite nyheter på deras blogg: On the iPhone: purplesn0w RC2
Jävlarns, det var inte dåligt !:O 😛
@kjette 38814 wrote:
Hur fick du dit kolli-id? mail eller sms?
Jag frågar för att jag har inte fått något kolli-id från tre 🙁@eiddi 38852 wrote:
Hur fick du dit kolli-id? mail eller sms?
Jag frågar för att jag har inte fått något kolli-id från tre 🙁Man får ringa kundtjänst, gjorde det själv idag och dom sa att iphonen var skickad igår.
Jag fick även kolli id, men ingen uppdatering än på det (bara elektronisk förhandsinformation skickad står det).
Enligt kundtjänst ska jag ha den i morgon 🙂
Jo dom sade till mig också att jag skulle ha den imorgon, fast är dock osäker i och med den är i Jönköping för knappt ett par timmar sedan.
Datum Meddelande
30 jul kl 21:27 Jönköping, SorteradEftersom den skall skickas lite utanför Stockholm så är det frågan om den hinner.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.