Lite frågor om 3G S!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej

Är ganska ny inom Iphone, har därför några frågor. De har säkert redan blivit ställda innan men har läst en massa och tycker att folk säger olika överallt.

Jag vill använda mitt gamla Tele2 kort, annars bryr jag mig inte så mycket, men här kommer ett par frågor.

Om jag hittar en 3GS med firmware 3.0, då kan jag alltså använda den här guiden och så fungerar det? Lås upp iPhone 3GS och använd till valfri operatör | iPhone 24

Kommer telefonen att uppdatera firmware automatiskt när jag gör installationen?

Efter vad jag har läst så funkar det inte om den uppdateras till den nyaste firmware, och då känns det värdelöst.

Mycket frågor, hoppas ni orkar 🙂

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Ja du kan låsa upp telen, dvs använda tele2 om basebandet är 4.28.xx. När du pluggar in iphonen till datorn så uppdaterar den sig ej automatiskt. Den frågar efter det. Sen så tar det tid att tanka ned en ny programvara så då är de bara att dra ut sladden. (fattar inte hur folk råkar uppdatera).

Men nu kommer det tråkiga. Jag köpte min tele för en månad sedan och fick basebandet 5.xx.xx dvs de man inte kan låsa upp. Så dina chanser på en med gammalt bb är mer eller mindre noll. Köp från tre och lås upp den. Då slipper du sitta med en tele som du antagligen aldrig kommer att använda till fullo

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.