Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › lite frågor om iPad
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag ska köpa en ipad från USA med hjälp av en kompis som bor där. Men först o främst vill jag bara bli av med lite oklarheter som jag har om iPad före köpet.
– Kommer 3G-modellen funka i Sverige också? När kommer den att lanseras i USA?
– Är det nödvändigt att ha den med 3G eller räcker det med enbart WIFI?
(Jag vet egentligen heller inte hur den 3G funktionen fungerar och vad den skiljer sig från WIFI, jag är jättetacksam om det är nån som kan berätta lite för mig)– Finns det svenska språket i den? (Det är mest tangetbordet jag tänker på)
– Går det bra att installera svenka appar i den?
– Finns det nåt problem att uppdatera den via ett svenskt iTunes-konto?
– Har den multitasking? Om nej, när kommer det att funka i ipad då?
Tack på förhand!
Svenskt t-bord kommer senare, efter Sverigelanseringen. Appar från SE AppStore fungerar utmärkt. Resten av svaren finns i stjärnorna eller Google och för att vara ärlig så borde du nog kolla upp det där med 3G v/s wifi – det känns som ganska basal kunskap 😉
@freebo 63841 wrote:
Svenskt t-bord kommer senare, efter Sverigelanseringen. Appar från SE AppStore fungerar utmärkt. Resten av svaren finns i stjärnorna eller Google och för att vara ärlig så borde du nog kolla upp det där med 3G v/s wifi – det känns som ganska basal kunskap 😉
Ja, det ska jag göra!
Tack för svaret!:)
Det verkar vara att man måste stoppa in ett sim-kort i den 3G modellen för att 3G-funktionen ska fungera men var får man tag på ett sånt sim-kort? Eller är det ett vanligt telefonsimkort som används? Om ja, fungerar de svenska-korten i en USA-köpt ipad då?
@cysy55 64788 wrote:
Det verkar vara att man måste stoppa in ett sim-kort i den 3G modellen för att 3G-funktionen ska fungera men var får man tag på ett sånt sim-kort? Eller är det ett vanligt telefonsimkort som används? Om ja, fungerar de svenska-korten i en USA-köpt ipad då?
3G kräver 3G. Ett Micro-SIM behövs, både Telia och Telenor erbjuder tvillingkort till ditt nuvarande abonnemang eller så klipper du till ett vanligt SIM-kort till ett Micro-SIM. Googla så får du massor av träffar, kolla även på 99.se där vi diskuterat detta
Edit: How To Convert a SIM to a MicroSIM with a Meat Cleaver!
@freebo 64791 wrote:
3G kräver 3G. Ett Micro-SIM behövs, både Telia och Telenor erbjuder tvillingkort till ditt nuvarande abonnemang eller så klipper du till ett vanligt SIM-kort till ett Micro-SIM. Googlamså får du massor av träffar, kolla även på 99.se där vi diskuterat detta
Konstigt att inte Tre har något erbjudande ännu, de ska ju vara så himla bra när det gäller mobilt bredband, enligt de själva. 🙂 Kom igen Tre!!!!
Det beror på att varken iPad Wifi eller iPad 3g säljs i sverige överhuvudtaget ännu, och iPad är den första och enda produkt som för närvarande stödjer micro-sim.
Jag använder faktiskt ett kontantkort från comviq. Kan jag ändå skaffa ett microsim även om jag inte har nåt abonemang hos dem?
för att ha nån nytta av ett simkort i en iPad 3g så måste du ha ett abonemang som endast består av datatrafik eftersom du varken kan ringa eller smsa från en icke jailbreakad ipad.
det betyder att du måste betala minst 200:- i månaden till Telia, Telenor eller Tr3.
När iPad 3g börjar säljas i sverige kan du vara säker på att dessa tre företag kommer kommer komma med någon slags abonemang för denna apparat.
vill du köpa en amerikansk iPad 3g, importera denna till sverige och komma undan billigast i dagsläget gör såhär:
Köp en iPad 3g i usa
köp ett 3g kontantsurf-paket från comviq, tr3 eller nån annan.
släng usb-modemet i skogen.
klipp lite i sim-kortet så att det blir ett micro-sim
sätt in i din iPad 3g
ladda på med surf-pengar.Om du inte vill ha ett abonemang, skaffa en iPad Wifi..
@zike 64854 wrote:
för att ha nån nytta av ett simkort i en iPad 3g så måste du ha ett abonemang som endast består av datatrafik eftersom du varken kan ringa eller smsa från en icke jailbreakad ipad.
det betyder att du måste betala minst 200:- i månaden till Telia, Telenor eller Tr3.
När iPad 3g börjar säljas i sverige kan du vara säker på att dessa tre företag kommer kommer komma med någon slags abonemang för denna apparat.
vill du köpa en amerikansk iPad 3g, importera denna till sverige och komma undan billigast i dagsläget gör såhär:
Köp en iPad 3g i usa
sätt in i din iPad 3g
ladda på med surf-pengar.Om du inte vill ha ett abonemang, skaffa en iPad Wifi..
Tack så jättemycket för svaret !:D
Jag köper 3G mest för förebyggande syfte, alltså ifall wifi inte fungerar eller jag sitter i nån lokal som inte saknar wifi då kan jag använda 3G istället.förresten, med hjälv av vilket program kan man ringa och smsa med en jailbreak ipad? och kräver det att man har ett abonemang med surf hos Telia el. Telenor el. 3 för att kunna ringa och smsa?
SMS är i alpha-stadiet, det är testat men inte ner än så. Att kunna ringa ligger låååååångt fram 🙂
Skype skulle jag säga^^ Ladda skype med pengar och ring även sms. Då jag var i Thailand så ringde vi hem till Sverige med skype… Skit billigt typ 15kr för 30min. Tänk på att det var utomlands då med!
Hej jag har en IPad 3g 64g, men jag kan inte använda någon mobilsurf har försökt men hittar ingen apn och kan inte komma in på unlockit hemsida för att ladda ner APN fix
använder telenor
kan någon hjälpa mig
Jag har oxå en Ipad 3G 64 o jag kör även jag med Telenor, jag gick in i APN o skrev in “services.telenor.se” o sen fungera det på min.
ja, är den nya IPAD 2 wifi 3g unlocked mycket underbar,jämföra med IPAD 1,Det har 8 stora förändringar,det att ge användarna en mycket bekvämt och roligt.
ja, är den nya IPAD 2 3g Unlocked mycket underbar,jämföra med IPAD 1,Det har 8 stora förändringar,det att ge användarna en mycket bekvämt och roligt.pls titt på denna webbplats Wholesale New iPad 2 | Factory Unlocked iPhone 4 | iPhone 4 Sim Free | iPhone 4 MC603B/A | iPhone 4 MC605B/A | Wholesale Computers | Wholesale Games Console | Wholesale Electronics | Computer Components | Wholesale Electronics| Wholesale Netbooks (KONO TRADE),det ser väldigt underbart .
@zike 64854 wrote:
Köp en iPad 3g i usa
sätt in i din iPad 3g
Hur kan man använda sig av ett svensktsimkort ifall iPaden är låsta till AT&T?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.