Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Lite frågor om iPhone3g Jailbreak samt om Macbook
-
AuthorPosts
-
Tjena visste inte vart jag skulle posta detta men det är ju en iPhone 3G 😛
1. Om jag jailbreakar min telefon vad är det för fördelar/nackdelar? Vad händer om den pajjar?
Sedan när jag ändå har en tråd så tänkte jag fråga lite om min nya dator jag har köpt 😛
Apple Mac book MB881 Laptop | Laptop PCDet är den förra Macbooken som jag köpte idag på mediamarkt. Datorn ska användas främst till Surf,MSN,iWork och lite musik.
2. Tycker ni jag gjorde ett bra köp eller skulle jag lagt till 1500kr och köpt den nyaste MacBooken?, som sagt den ska inte användas till några större program.
1. Om du jailbreakar är fördelen att din iphone får cydia som du kan ladda ner teman, spel och andra nödvändiga saker så som t.ex. möjlighet att se flash videor på safari. De ända nackdelen är att telefonen kan hängas sig ibland (min hänger sig aldrig) och garantin gäller inte längre om du jailbreakar iphonen. Men om du behöver lämna in den till din operatör så kan du bara återställa den och då gäller garantin igen 😉
2. Jag vet inte hur den macbooken som du köpte är. Men den nya som jag har är riktigt bra. Fast de skiljer sig nog inte så mycket på dem. Om du “bara” hade behövt lägga till 1500 kr för den nya så skulle jag nog gjort det.
1. Se inlägget ovan, personligen hade jag aldrig köpt en iphone om den inte gick att jailbreaka.
2.
Lets see…
C2D 2.0GHz
120GB räcker på en laptop
2GB RAM
Liten skärm
Duglig upplösning (för skärmens storlek)
Skapligt batteri (för datorns storlek)
Tung för storleken
Duglig grafik för storlekenHade väl kunnat lagt… 5000kr på den kanske, gissar att du betalade det dubbla? Där har du mitt svar 😉
@fotbollskillen 35098 wrote:
1. Om du jailbreakar är fördelen att din iphone får cydia som du kan ladda ner teman, spel och andra nödvändiga saker så som t.ex. möjlighet att se flash videor på safari. De ända nackdelen är att telefonen kan hängas sig ibland (min hänger sig aldrig) och garantin gäller inte längre om du jailbreakar iphonen. Men om du behöver lämna in den till din operatör så kan du bara återställa den och då gäller garantin igen 😉
2. Jag vet inte hur den macbooken som du köpte är. Men den nya som jag har är riktigt bra. Fast de skiljer sig nog inte så mycket på dem. Om du “bara” hade behövt lägga till 1500 kr för den nya så skulle jag nog gjort det.
Tack, Får fundera lite om Jailbreaket 😀
@gelegrodan 35099 wrote:
1. Se inlägget ovan, personligen hade jag aldrig köpt en iphone om den inte gick att jailbreaka.
2.
Lets see…
C2D 2.0GHz
120GB räcker på en laptop
2GB RAM
Liten skärm
Duglig upplösning (för skärmens storlek)
Skapligt batteri (för datorns storlek)
Tung för storleken
Duglig grafik för storlekenHade väl kunnat lagt… 5000kr på den kanske, gissar att du betalade det dubbla? Där har du mitt svar 😉
Inte riktigt det dubbla men nästan…
Får grubbla lite över Jailbreaket/Övertala pappa XD@steffeiphone 35102 wrote:
Inte riktigt det dubbla men nästan…
Får grubbla lite över Jailbreaket/Övertala pappa XDDet jag menar är att du får *nästan* två laptops med samma prestandard som en mac för samma pris.
OS X går att installera på MÅNGA icke mac laptops om det nu är där skon klämmer…Och jailbreak, telefonen kommer INTE att gå sönder… Visst du “förlorar” garatin under tiden den är jailbrekad, men bara återställa den och garantin är tillbaka… Vad har man att förlora? Som jag sa, jag hade inte köpt en iphone om det inte gick att jailbreka.
@gelegrodan 35105 wrote:
Det jag menar är att du får *nästan* två laptops med samma prestandard som en mac för samma pris.
OS X går att installera på MÅNGA icke mac laptops om det nu är där skon klämmer…Och jailbreak, telefonen kommer INTE att gå sönder… Visst du “förlorar” garatin under tiden den är jailbrekad, men bara återställa den och garantin är tillbaka… Vad har man att förlora? Som jag sa, jag hade inte köpt en iphone om det inte gick att jailbreka.
Jo men vad händer om jag totalsabbar mobilen under Jailbreakprocessen?? Om telefonen dör då kan jag ju inte totalåterställa :eek::eek:
Om den är helt död kan säljaren inte se att den är brejkad.
Om den inte är det går det alltid att återställa.Men om den är helt död och de skickar den till Apple. Ser inte dem att den är brejkad när dem får igång den? 😛
Den skickas till anovo,om inte du själv får igång den tillräckligt för att återställa den så tror jag inte dom får det heller.
Okï, men tror du det ens går att göra så grovt fel att mobilen totaldör i jailbreakningen? 😀
Knappast troligt,följ guiderna! Om du ändå är orolig ska du inte brejka den!
Asså jag vet Precis hur jag ska jailbreaka den, men man vet ju aldrig.. tänk om man får nått slags “virus” i framtiden av Cydiaprogram så dör den :S
I så fall går det att återställa!
Men som sagt,är du nojig trots mina svar,så ska du inte brejka den!Okej 😀 tack 🙂
@steffeiphone 35129 wrote:
Okï, men tror du det ens går att göra så grovt fel att mobilen totaldör i jailbreakningen? 😀
det skulle vara väldigt konstigt om den gjorde det. jag har jailbreakat min iphone typ 20 gånger och min kompis iphone 3.. tror inte det blir problem. Om det skulle hända något kan du ju återställa den genom att hålla in hemknappen i 30 sekunder och sen typ hem+sleep knappen i 10 sekunder eller nåt sånt tror jag 😉
@fotbollskillen 35281 wrote:
det skulle vara väldigt konstigt om den gjorde det. jag har jailbreakat min iphone typ 20 gånger och min kompis iphone 3.. tror inte det blir problem. Om det skulle hända något kan du ju återställa den genom att hålla in hemknappen i 30 sekunder och sen typ hem+sleep knappen i 10 sekunder eller nåt sånt tror jag 😉
Japp 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.