lite hjälp med min iphone efter jailbreak

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak lite hjälp med min iphone efter jailbreak

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Member
    Post count: 144

hej jag har nu jailbreakat min iphone 2g till 3.2.1 blacrain. och jag har tryckt på ikonen i min iphone altså blackrain ikonen och har installerat cydia. men problemet e i cydia att jag inte kan hitta några program altså när jag söker på nåt eller trycker på all packages så finns det inget. jag har försökt att adda några source men det går inte den säger att nånting e blockerad eller nåt altså error. vet nån vad jag ska göra e första gången altså problemet är att jag inte kan adda source

när jag addar en source så säger den
    ERROR:Refreshing data
    GPG error:[url=http://ispazio.com./Release:The]ispazio.com[/url] following signatures were invalid:NODATA 1 NODATATA
    Failed to fetch
    ispazio.com bzip2 returned an error code 2
    some index files failed to download, they have been ignored. or old ones used instead

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Vi börjar med de enkla frågorna.
    Har du wifi uppkoppling aktiverat?
    Kan du ringa?

Starta Cydia, klicka på Sections längst ned. Ser du nu alla kategorierna och när du klickar på någon av dem, ser du apps listade?

Just ispazio installeras automatiskt när du installerar Cydia så det bör inte gå att lägga till just den en gång till.

Edit: kom precis på att detta borde fixa till ditt problem.
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6200-cydia-startar-inte.html#post50795

denniz123456
    Member

nej hittar inget står all packages men finns inga apps . och när jag söker så finns det inget men ska prova detta med ssh e första gången var kan jag ladda ner detta

Freebo
    Member

Ok då har din jailbreak och installationen av Cydia havererat fullständigt. Du måste köra hela Blackra1n-guiden en gång till, inklusive en total restore till 3.1.2 (för att bli av med den defekta installationen av Cydia)

Att göra detta via SSH går inte, OpenSSH är inte installerat.

Ps du behöver inte PMa mig dina inlägg, jag ser dem här 🙂

denniz123456
    Member

ok förlåt. men ska jag först trycka på där det står restore på itunes altså det står ju tryck här om din iphone krånglat till ska jag trycka på restore sen köra blackrain igen eller . kan inte du berätta exakt vad jag ska göra

denniz123456
    Member

joooo vänta
    jag kan ricka allt funkar utmärkt förlåt att jag inte svarade på det där du sa Vi börjar med de enkla frågorna.
    Har du wifi uppkoppling aktiverat?
    Kan du ringa?

aa jag kan ringa allt funkar bra men problemet e cyida 🙁 . kan du säga exakt hur jag ska göra nu

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@denniz123456 51042 wrote:

ok förlåt. men ska jag först trycka på där det står restore på itunes altså det står ju tryck här om din iphone krånglat till ska jag trycka på restore sen köra blackrain igen eller . kan inte du berätta exakt vad jag ska göra

Precis som du har skrivit, tryck på restore och efter att du har återställt färdigt stäng itunes och allt som har med itunes att göra. Kör Blackra1n igen och installera cydia.

denniz123456
    Member

ok tack så hemskt mycket för alll hjälp. ska prova på det ska till skolan sen slutar jag kl 4 så då ska jag köra på detta

vad ska jag göra om jag får samma problem 🙁

Ponyboy
    Member

@denniz123456 51046 wrote:

ok tack så hemskt mycket för alll hjälp. ska prova på det ska till skolan sen slutar jag kl 4 så då ska jag köra på detta

vad ska jag göra om jag får samma problem 🙁

Du ska inte få samma problem men det är inte 100% med blackra1n. Prova en gång till och du får samma problem kan vi försöka hitta en annan lösning till dig. Då kanske problemet ligger i din dator eller i din säkerhets kopia men det kan vi ta då.

denniz123456
    Member

ska prova nu
    gå in på itunes trycka på restore sen stänga itunes sen köra blackrain

Ponyboy
    Member

@denniz123456 51090 wrote:

ska prova nu
    gå in på itunes trycka på restore sen stänga itunes sen köra blackrain

Japp, återställ och aktivera din iphone. Stäng itunes och i aktivitets hanteraren stäng ItunesHelper, Apple Mobile Devise och allt som har med itunes/apple att göra. Kör blackra1n och sen installera Cydia.

denniz123456
    Member

ok en säkerhets kontrol först trycka på återställ sen stänga allt som tillhör itunes sen köra blackrain e det alt

Ponyboy
    Member
    denniz123456
    Member

du ska vissa en viktigt sak adda mit e-mail dennizaybek@hotmail.com

muffins
    Member
    Post count: 1906

Bara ta print screen, ladda upp nånstans och sköta saken på forumet istället för att lägga till på msn. Det är ju det som ett forum är till för :P.

denniz123456
    Member

ok allt funkar perfekt grabbar men problemet e kan inte hitta programet ihome som ska ligga i källa ispazio som jag redan har

Ponyboy
    Member

@denniz123456 51103 wrote:

ok allt funkar perfekt grabbar men problemet e kan inte hitta programet ihome som ska ligga i källa ispazio som jag redan har

iHome heter numera mQuickDo och det finns i Cydia.

denniz123456
    Member

men det kostar ju 🙁 den vill ha serial kod

Freebo
    Member

@denniz123456 51110 wrote:

men det kostar ju 🙁 den vill ha serial kod

Så…. betala då!

Ponyboy
    Member

Ja den kostar nu, de har lagt till flera funktioner och gjort den till en betal program. Allt är inte gratis.

denniz123456
    Member

men vad ska jag göra nu kan inte jag ladda ner den gamla ihome och lägga till det med ssr eller cad det nu hette

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.