Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Lite hjälp tack :d
-
AuthorPosts
-
hejsan.
Har skaffat mig en iphone 3g 16gb som är låst till telia,
min fråga är om jag borde låsa upp den hos telia för 300kr eller med blackra1nn?
vad fördelen med att låsa upp den hos telia ? och nackdelen med att låsa upp den med blackra1n? eftersom jag endå ska jailbreaka den !
jag vet att alla kommer skriva sök i forumet och det har jag gjort har inte fått ihop det hela endå.. 😮
POK mvh WB02:P
Jag vet inte fördelen med att felia gör det, men min syn på det är att varför betala felia för något du kan göra själv?
@fredda-79 48226 wrote:
Jag vet inte fördelen med att felia gör det, men min syn på det är att varför betala felia för något du kan göra själv?
tack för svar men har ju läst att wifi:n kan försvinna ? och att man inte kan låsa upp den hos telia ifall man andvänder blackra1n ?
Låser du upp hos telia blir det väl permanent, om du låser upp med blackrain fösvinner det ju om du nån gång skulle behöva återställa telefonen till original. Rätta mig dock om jag har fel, är inte 100 säker.
fördelar att låsa upp den hos telia.
– du slipper tänka på om det går att låsa upp med framtida uppdateringar
– du slipper no service problemet som kan uppstå…
– du kan köra en återställning utan att den blir låst igen samt så slipper du fiffla med simkort
– samt en “lagligt” upplåst iphone är mer värd
(fast du måste vänta 12månader innan du får låsa upp den hos telia efter köpet)fördelar med att köra blacksn0w
– kostar inget.@pongo 48235 wrote:
fördelar att låsa upp den hos telia.
– du slipper tänka på om det går att låsa upp med framtida uppdateringar
– du slipper no service problemet som kan uppstå…
– du kan köra en återställning utan att den blir låst igen samt så slipper du fiffla med simkort
– samt en “lagligt” upplåst iphone är mer värd
(fast du måste vänta 12månader innan du får låsa upp den hos telia efter köpet)fördelar med att köra blacksn0w
– kostar inget.tack för svaren 🙂 men det här med baseband o så ?
vad spelar det för roll ? och min iphone har typ mjukvaran 2,1 eller något ? måste man uppdatera den eller ?mvh Wb02:P
Om du nån gång vill återställa din iphone så kommer itunes att tvinga dig att uppdatera till det senaste firmware som just nu är 3.1.2, När du gör det som kommer ditt basband att automatisk uppdateras till 5.11.07. Just nu är det möjligt att jailbreaka fw 3.1.2 och låsa upp basband 5.11.07 men i framtiden kommer det nya uppdateringar och ingen vet om det kommer att vara möjligt att jailbreaka och låsa upp dem.
Finns metoder för att hindra basband uppdateringen, men då måste du ha en Mac och använda dig av Pwnage tool.
@ponyboy 48291 wrote:
Om du nån gång vill återställa din iphone så kommer itunes att tvinga dig att uppdatera till det senaste firmware som just nu är 3.1.2, När du gör det som kommer ditt basband att automatisk uppdateras till 5.11.07. Just nu är det möjligt att jailbreaka fw 3.1.2 och låsa upp basband 5.11.07 men i framtiden kommer det nya uppdateringar och ingen vet om det kommer att vara möjligt att jailbreaka och låsa upp dem.
Finns metoder för att hindra basband uppdateringen, men då måste du ha en Mac och använda dig av Pwnage tool.
Tack för svar. men så du rekommenderar att jag låser upp den hos FELIA (telia) ist ? och behåller de basbandet jag har ?
mvh WB02
@wb02 48297 wrote:
Tack för svar. men så du rekommenderar att jag låser upp den hos FELIA (telia) ist ? och behåller de basbandet jag har ?
mvh WB02
Vet du att du kan låsa upp den så beställ upplåsning, här finns detaljer kring vad som ev. avkrävs dig (kvitto osv.) Uppdatera sedan till FW 3.1.2
Låser du upp den lagligt så spelar baseband ingen som helst roll
finns ingen som helst anledning att inte låsa upp den “lagligt” ifall du kan. Är lätt värt! Blackra1n och liknande brukar fungera, men det finns alltid folk som det krånglar för. Och kommer det en ny FW så måste du göra om hela processen igen (dessutom vänta på att en ny version av upplåsningsprogrammet kommer)..
@bozz 48310 wrote:
finns ingen som helst anledning att inte låsa upp den “lagligt” ifall du kan. Är lätt värt! Blackra1n och liknande brukar fungera, men det finns alltid folk som det krånglar för. Och kommer det en ny FW så måste du göra om hela processen igen (dessutom vänta på att en ny version av upplåsningsprogrammet kommer)..
okej tack för svaret . får väl dra ner till felia imon och lösa det 😛 hehe
men jag kan jailbreaka endå eller ?mvh Wb02
@wb02 48339 wrote:
okej tack för svaret . får väl dra ner till felia imon och lösa det 😛 hehe
men jag kan jailbreaka endå eller ?mvh Wb02
Ja det kan du men se till att din iphone inte är jailbreakad när du ska visa den till telia. Om den är Jailbreakad nu återställ den inann du går dit med den.
Men kan man låsa upp den hos telia ifall man har köpt den hos telenor?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.