Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Livslängd på en iPhone 2g
-
AuthorPosts
-
Hejsan 🙂
Är det någon som har en svag aning om hur länge man kan räkna med att en iPhone 2g håller? Då menar jag inte om den åker i golvet för jämnan eller liknande, men om det sköts bra och varsamt.
Batteriet håller väl 2-5 år,om resten sköts rätt håller den mycket längre än så.
Har en gammal SE T-28 som funkar ok trots sina c:a 15 år,har bytt batteriet ett par gånger.
@steffe 28704 wrote:
Har en gammal SE T-28 som funkar ok trots sina c:a 15 år,har bytt batteriet ett par gånger.
Det var länge, men äldre telefoner tycker jag nog håller bättre än nya faktiskt,
Men om man får spricka etc i iPhone så är det ju tydligen inte världens svåraste att byta, så på så sätt förlänger man den, lätt och billigt att byta.
Men att få tag i ett “skal” det man har på baksidan i original, det finns nog inte att hitta, hade velat få tag i ett sånt 🙂
@mirre 28706 wrote:
Det var länge, men äldre telefoner tycker jag nog håller bättre än nya faktiskt,
Men om man får spricka etc i iPhone så är det ju tydligen inte världens svåraste att byta, så på så sätt förlänger man den, lätt och billigt att byta.
Men att få tag i ett “skal” det man har på baksidan i original, det finns nog inte att hitta, hade velat få tag i ett sånt 🙂
Ett tips:köp en begagnad lur med helt skal,men paj I övrigt.Då kan du bara skifta!
@steffe 28722 wrote:
Ett tips:köp en begagnad lur med helt skal,men paj I övrigt.Då kan du bara skifta!
Har ingen nyare, har köpt en beg ca 1 år gammal, men den har lite repor på baksidan, hade varit kul att få en helt ny baksida, men hittar inget sådan skal.
Glas kan man ju byta, men det behövs inte, inte än 😛
batterier finns även de att köpa och få utbytta, så är du lika kär i din iphone om två år som du är idag så har du inget att oroa dig för.
iPhone är den telefon som i usa (enda statestiken jag hört) går sönder minst
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.