lJUD NIVÅ

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

hEJ NÅGON VET OM MAN KAN FÅ UPP LJUDNIVÅN MER I IPHON 3G, HÖGTALAR VOLUMEN JÄTTE DÅLIG;) tar emot alla tips

Halle
    Member
    Post count: 837

@sweepers 29669 wrote:

hEJ NÅGON VET OM MAN KAN FÅ UPP LJUDNIVÅN MER I IPHON 3G, HÖGTALAR VOLUMEN JÄTTE DÅLIG;) tar emot alla tips

Innan du testar detta så skriv endast i versaler, annars funkar det inte!

Skriv i VOS (Volume Override System): :C/VOLUME_OVERRIDE_183% /:END
    Nu kommer även din högtalare på telefonen låta i versaler, så troligtvis går den sönder.

carpe
    Member
    Post count: 904

Hur kommer man åt “VOS” ?

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@halle 29670 wrote:

Innan du testar detta så skriv endast i versaler, annars funkar det inte!

Skriv i VOS (Volume Override System): :C/VOLUME_OVERRIDE_183% /:END
    Nu kommer även din högtalare på telefonen låta i versaler, så troligtvis går den sönder.

ska man skriva det i Terminal ?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Halle är då rolig. Tror han blev sur för att förstaposten var skriven med Caps-lock på.

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Om den är jailbroken kan du installera VolumeBoost i Cydia 😉 Det funkar väldigt bra, volymen blir högre, men tyvärr lite “knastrig”, för högtalarna är trots allt väldigt små… 🙁

Miche
    Participant
    Post count: 358

Dålig volym? Vafan? Jag tycker det är för hög volym på högsta med de flesta låtar och då låter de inte heller bra när det är för högt.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Varför inte hörlurar?

carpe
    Member
    Post count: 904

Han kanske vill gå på stan och låta andra lyssna på vilken grym hip-hopisch-musik han lyssnar på. Grymt störande med sådana som inte kan nyttja sina lurar då de tex sitter på bussen.

Simba
    Member
    Post count: 1063

@carpe 29672 wrote:

Hur kommer man åt “VOS” ?

@qeudee 29675 wrote:

ska man skriva det i Terminal ?

Haha! Ni två gjorde Halles skämt ännu roligare :laugh: Då var min dag gjord 🙂

QeuDee
    Member

@carpe 29689 wrote:

Han kanske vill gå på stan och låta andra lyssna på vilken grym hip-hopisch-musik han lyssnar på. Grymt störande med sådana som inte kan nyttja sina lurar då de tex sitter på bussen.

eller kanske jobba som DJ, vrf måste det va störande ?

Mekke
    Member

Det är kul att gå runt på skolan med PAIN, WreckAge och KraftWerk på högsta volym 😛

steffe
    Member

Vill man leka beatboxare eller nåt går det att köpa extra högtalare med 3,5 mm stereoplugg.

Mekke
    Member

Men dom är dyra 😛 VolumeBoost i Cydia är iaf gratis 😉

steffe
    Member

Finns beggade,den sortens lurar har funnits sen 70-talet.
    Orginallurarna i luren är inte bra.
    I detta inlägg:lur=högtalarburk(hehe)

Mekke
    Member

Jojo, men om man nu inte vill köpa extra högtalare (lurar :P) så är iaf VolumeBoost ett bra alternativ 😉

steffe
    Member

Ja mekke,om man råkar gilla dom kackiga originalen så…..

QeuDee
    Member

@simba 29693 wrote:

Haha! Ni två gjorde Halles skämt ännu roligare :laugh: Då var min dag gjord 🙂

kan mister simba vara snäll o säga hur man gör då??

sweepers
    Member
    Post count: 5

Hej får be om ursäkt ang min fråga o att det blev skrivet med stora bokstäver.
    har bra ljud då jag lysnar på musik. men om jag vill ha högtalartelfon på vid ev ett samtal, ja det e ganska bra ibland. så e det välldigt dåligt ljud, :mad2:
    Kul att få seriösa svar, är varken DJ eller tycker det e balt att låta alla på bus eller tåg höra mitt samtal.

MeXii
    Member
    Post count: 69

@sweepers 40346 wrote:

Hej får be om ursäkt ang min fråga o att det blev skrivet med stora bokstäver.
    har bra ljud då jag lysnar på musik. men om jag vill ha högtalartelfon på vid ev ett samtal, ja det e ganska bra ibland. så e det välldigt dåligt ljud, :mad2:
    Kul att få seriösa svar, är varken DJ eller tycker det e balt att låta alla på bus eller tåg höra mitt samtal.

Ändra spänningen till högtalaren. Ca 4,2 Volt brukar vara lagom, gentemot dagens 2,1V. Det kommer ge en ordentlig boost utan massa knaster och konstigt ljud.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.