Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ljud ur högtalarna när ihone sitter dockad
-
AuthorPosts
-
Jag köpte en aktiv hållare till bilen (av denna modell: Kjell & Company – Nordens bredaste sortiment av tillbehör för hemelektronik )
Installerat allting, men problemet är att jag får inget ljud ur iphone högtalarna. Har ingen headphone kontakt eller bluetooth i stereon i denna bilen heller…
Kan det vara så illa att hållaren blockerar högtalarna i iphonen och att det är därför jag inte får något ljud (högtalarna sitter väl på “nedansidan” har jag förstått?)
Vilken miss isåfall från tillverkaren om halva syftet med hållare i bilen är att få navigation på ett smidigt sätt… nåväl, jag brukar aldrig lyssna på tjatkärringen i navigon utan kör endast med visuell navigering)
Kan tillägga att jag har heller inget ljud om den sitter i vanliga sync-dockan, tex om man spelar musik i ipoden, däremot hörs ljudet/ringsignalen klart och tydligt när någon ringer och den sitter dockad. :confused:
Är det någon som vet så slipper jag slita mitt hår och försöka hitta svar på detta..
Niklas
det kan vara så att dock-kontakten på dockan du köpt har alla kontaktytor istället för de som endast är för laddning, då “snor” dockan ljudet ur högtalaren för att iphonen tror att den skall skicka ut ljudet ur botten.
(obs: Spekulation)
Jag har fått det att funka i bilen nu, vet inte vad jag gjorde. Startade om telefonen iallafall..
Dock så har jag fortfarande inget ljud ur högtalarna när den är dockad i “vanliga” sync-dockan som är kopplad till datorn. Men det spelar ingen roll alls, där behöver jag inget ljud.
Men det var en bra teori, förmodligen så är sync-dockan jag har kopplad på så sätt, för om jag har på ipoden i play läge och sätter den i dockan så pausas den samt att volymkontrollen försvinner…
Niklas
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.