Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ljudfel i helt ny iphone4
-
AuthorPosts
-
Börjar starkt tvivla på iphone. Har fått en ny på garanti då den förra slutade att fungera. Ljudet till sms försvann och även i musikspelaren. Den visade även upp ett meddelande som sa “detta tillbehör är inte optimalt för iphone” osv..
Försökte jailbreaka den men det slutade med att den totalhängde sig och jag kom ingen vart. Skickade in den och fick en ny med posten igår…Vad händer ? Jo den nya slutar spela smsljud och musikljud i dag. Allt ljud funkar om jag har lurarna i. Trycker jag på sänkning eller höjning av ljudet så står i luren “hörlurar”.. Den tror med andra ord att jag har hörlurarna istoppade. Hur fan är det möjligt att två st visar upp detta. Det är dessutom är jävla krångel med att skicka den då kuvert måste beställas osv.. (har halebop)…
Har läst allt om ljudfel på nätet och blir inte klokare av det. Har testat att jacka i och ur pluggen till hörlurar 50 gånger.. nada hjälpt av det. Har testat att återställa och uppdatera och enligt konstens alla regler fixa och trixa.. Skiten tror att jag har hörlurarna i… va fan är det för fel på de här kalle anka grejjerna :mad2::mad2:Tar inte teliabutiker hand om halebop-telefoner? (kanske är helt ute å cyklar)
Det bör dom göra, då Halebop är ett dotterbolag till Telia. Jag gick iaf och köpte min Iphone 4 i teliabutik, och fick all hjälp berörande mitt halebop abbonemang där samtidigt. Kolla med dom!
@wrecksigge 81648 wrote:
Det bör dom göra, då Halebop är ett dotterbolag till Telia. Jag gick iaf och köpte min Iphone 4 i teliabutik, och fick all hjälp berörande mitt halebop abbonemang där samtidigt. Kolla med dom!
Tack för tipset … Har redan beställt en påse som kommer med posten för att för andra gången skicka in den . Har märkt en sak . Ljudet kom tillbaka igår kväll .. Laddade över natten och ljudet borta i morse.. Har detta med laddningen att göra ? Har inget smsljud. Inget ljud i musikspelaren .. Hör inte folk i högtalaren när ja ringer . När jag höjer så kommer hörlurar upp på skärmen .. Den tror att dessa sitter i .. Men va kan de ha med laddningen o göra ?
Har nog ingenting att göra med just laddningen. I så fall att det är anslutningen som är kass. Något glapp i uttaget eller liknande, sen när du stoppar i kontakten till laddaren så uppstår dom här fenomenen. Men om jag vore du skulle jag knalla ner till teliabutiken och prata med dom personligen och förklara för dom att du redan skickat tillbaka den en gång utan att felet har blivit åtgärdat. Det är bara att stå på dig! 🙂
@wrecksigge 81679 wrote:
Har nog ingenting att göra med just laddningen. I så fall att det är anslutningen som är kass. Något glapp i uttaget eller liknande, sen när du stoppar i kontakten till laddaren så uppstår dom här fenomenen. Men om jag vore du skulle jag knalla ner till teliabutiken och prata med dom personligen och förklara för dom att du redan skickat tillbaka den en gång utan att felet har blivit åtgärdat. Det är bara att stå på dig! 🙂
Tack för tipset . Jag ska gå dit och kräva en ny över disk direkt. Jag försökte jailbraka denna då när jag precis startat den då den va ny. Misslyckades med att sätta den i DFU läge så den låste sig .. Fick gå in i hostfilen och radera två rader för att iTunes skulle acceptera att jag återställde. Men efter fix med hostfilen så blev den återställd .. Kan detta ha med saken att göra ? Den borde ju va fabriksåterställd … Jag lägger ju sen tillbaka min säkerhetskopia från den förra jag hade som pajade. Då får jag ju tillbaka alla bilder .. Musik och program osv .. Kan det påverka? Tacksam för teorier !!
Va till teliabutiken nyss .. De tog inte emot den utan jag måste vänta på kuvertet från verkstaden och med det skicka in den igen. Min lur är mer på posten än i min ficka … I morse dök de förbannade meddelandet upp igen som säger ‘det här tillbehöret är inte optimerat för iphone’ va fan är det för fel .. Kvalitet ? Jo tjena …
Dockkontankterna på iphone är mycket känsliga för fukt.
p.g.a. sin storlek och placering är de mycket utsatta också, tänk bara på all kondens som bildas när man pratar i telefonen. (sonyericsson har hafft linkande problem och flyttade kontakten till sidan)@iPhoneReservdelar.se 81726 wrote:
Dockkontankterna på iphone är mycket känsliga för fukt.
p.g.a. sin storlek och placering är de mycket utsatta också, tänk bara på all kondens som bildas när man pratar i telefonen. (sonyericsson har hafft linkande problem och flyttade kontakten till sidan)Ja kanske .. Men min andra iphone höll ett dygn . Så mycket spottar jag inte 🙂
@iPhoneReservdelar.se 81733 wrote:
🙂
Du fick en utbytesenhet = nån annan har spottat i den tidigare 🙂Jag fick inte en helt ny alltså ? Jag borde ju kunna kräva en ny nu efter andra gången .. Alternativt att dom tar tillbaka den och köpet hävs ?
När du skickar in telefonen till Anovo så konstaterar de felet och du får en utbytesenhet
så har det alltid varit innan, ser ingen anledning att apple ändrat på sina rutiner.
Telefonen ser ny ut för att höljet och glaset är nytt, men insidan kretsarna mm är återanvända.@iPhoneReservdelar.se 81737 wrote:
När du skickar in telefonen till Anovo så konstaterar de felet och du får en utbytesenhet
så har det alltid varit innan, ser ingen anledning att apple ändrat på sina rutiner.
Telefonen ser ny ut för att höljet och glaset är nytt, men insidan kretsarna mm är återanvända.Hur många gånger ska man acceptera att skicka den på lagning ? Det är som sagt andra gången nu och det blir ett skit att va utan då jag har allt i den . Jag har ingen lust att skicka mobiler var o varannan vecka ! Dessutom tycker jag att jag borde få en helt ny då det är långt ifrån gratis att köpa dessa .
Då va min andra iphone4 va ivägskickad till verkstad. Två spritt nya har gått sönder på exakt samma sätt. Det börjar med att ljudet försvinner i både högtalaren och att smsljudet försvinner. Telefonen tror att jag har headsetet istoppat. När man höjer och sänker så kommer symbolen upp där det står hörlurar. Problem nr två som kommer strax efter är att ett felmeddelande visas som säger ” detta tillbehör är inte optimalt för denna iphone”. Det meddelandet kommer och går lite när som helst och är högst irriterande. Man kan ju undra hur det kan komma sig att kvaliteten inte är bättre. I sverige verkar inte detta problem vara vanligt. På Telia hade de inte fått in någon med samma problem som mig. Läser man på forum utomlands så ser det ut som att det inte är direkt ovanligt. Nu får vi se då om jag får en tredje telefon och hur den kommer att uppföra sig. Det jag undrar är och om nån kan svara på är att när jag får min telefon så kör jag den med itunes och lägger tillbaka allt som jag hade innan. Kan det vara så att nåt skit följer med därifrån ifrån mina gamla appar osv ??
Det är väl hörlurskontakten som strular.
Jag har fått min lur utbytt pga det.
Telefonen trodde jag hade lurar i så inga signaler eller inget i högtalaren när någon ringde.
Gick dock om man pillade lite med ett gem så att lurarna “drogs” ur. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.