Tjenare!
Ok så, jag har haft min iPhone4 sedan slutet på november någonting, aldrig krånglat förrens nu.
När någon ringer, timer går av (påminnelse likaså) eller testar att byta ringsignal så funkar ljudet ur högtalaren (dvs högtalaren funkar finfint).
Men! När jag låser/låser upp telefonen, försöker lyssna på den inbyggda iPoden, försöker lyssna på SMS signaler (även skickning/ljudet när jag får ett sms) så funkar ej ljudet.
Ända sättet jag får ljudet att funka via iPod etc är när jag sätter in den i en dockningsstation eller när headset sitter i.
Någon som kanske vet om detta är ett vanligt problem samt om det finns någon lösning?
Den är inte uppdaterad nyligen (använder 4.1), jag har aldrig tappat den, problemet uppstod ~två timmar sedan (använde senast ipod via högtalaren då), ljudet är på max / den är inte på ljudlös samt har testat och starta om den flera gånger.
Tacksam för svar!
edit: Verkar som att telefonen är fast i hörlur-läge av någon anledning (ej använt hörlurar på ~en vecka), vilket minskar antalet problem/lösningar på detta.
Någon som vet hur detta fixas lätt? googlade runt lite men ingen lösning fungerade för mig.