Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › LockScreen med bl.a veckans händelser
-
AuthorPosts
-
Hej kära iphone kamrater.. Eftersom jag använder iphonens original kalender flitigt (upptagen människa) =) skulle jag vilja ha en lockscreen som visar bla veckans händelser.. nån som vet någon färdig sådan eller hur bär man sig åt för och fixa en egen? Skulle behöva mig en liten guide..
Tack på förhand..Tror du ska söka efter något som heter “Intelliscreen” då
// TwiZteD
@barritus 43047 wrote:
Hej kära iphone kamrater.. Eftersom jag använder iphonens original kalender flitigt (upptagen människa) =) skulle jag vilja ha en lockscreen som visar bla veckans händelser.. nån som vet någon färdig sådan eller hur bär man sig åt för och fixa en egen? Skulle behöva mig en liten guide..
Tack på förhand..Finns flera program, ena är som nämnt ovan intelleiscreen men den kostar en del. Annars finns det Lockscreen Info det är ett gratis program som finns i cydia. På vissa sätt är det bättre än intelliscreen för att de segar inte ner din iphone lika mycket och påverkar inte batteri tiden heller lika mycket. En annan plus är att du kan koppla facebook till den. Här är en bild på hur den ser ut Forumbilder.se hostar denna bilden.
Du måste adda dessa 2 sourcen i cydia innan du kan hitta den.
http://david.ashman.com/beta/
http://simonv.chronophoto.fr/cydia/Öppna upp den första sourcen och installera Lockscreen Info. Sedan öppnar du upp den andra och installerar LockInfo Matte UI och några av de plugins som du vill ha (väder, todo list, nyhetsflöden (aka Facebook status updates), citat, Status Notifier plugin, och Twitter plus några fler).
När det är alla installerade, öppna Winterboard och installera Matte UI. Sedan gå in i din iPhone Inställningar och ställ in LockInfo inställningar för att passa dig. Respringa och det är klart!
Guiden är från kory95 på xsellize.En ny lockscreen är också på gång som några medlemmar från dev team jobbar med. Här kan du läsa om den teehan+lax Blog Archive iPhone Needs a New Home.
Använder själv Lock Calender som är gratis och finns via Cydia.
För er som inte gillar Winterboard, mig inkluderat, kommer här ett alternativ för er som JB:at.
LockInfo without Winterboard [Some Assembly Required] – Mac Forums
@ponyboy 43057 wrote:
Finns flera program, ena är som nämnt ovan intelleiscreen men den kostar en del. Annars finns det Lockscreen Info det är ett gratis program som finns i cydia. På vissa sätt är det bättre än intelliscreen för att de segar inte ner din iphone lika mycket och påverkar inte batteri tiden heller lika mycket. En annan plus är att du kan koppla facebook till den. Här är en bild på hur den ser ut Forumbilder.se hostar denna bilden.
Du måste adda dessa 2 sourcen i cydia innan du kan hitta den.
http://david.ashman.com/beta/
http://simonv.chronophoto.fr/cydia/Öppna upp den första sourcen och installera Lockscreen Info. Sedan öppnar du upp den andra och installerar LockInfo Matte UI och några av de plugins som du vill ha (väder, todo list, nyhetsflöden (aka Facebook status updates), citat, Status Notifier plugin, och Twitter plus några fler).
När det är alla installerade, öppna Winterboard och installera Matte UI. Sedan gå in i din iPhone Inställningar och ställ in LockInfo inställningar för att passa dig. Respringa och det är klart!
Guiden är från kory95 på xsellize.En ny lockscreen är också på gång som några medlemmar från dev team jobbar med. Här kan du läsa om den teehan+lax Blog Archive iPhone Needs a New Home.
Har insallerat Todo från LockInfo Matte UI men den kommer inte upp på min lockscreen. Jag har tagit Enable. Men hur skriver jag in dessa anteckningar jag vill ha? Måste man ladda hem appen todo eller något sånt? förstår inte riktigt
@ludii 52634 wrote:
Har insallerat Todo från LockInfo Matte UI men den kommer inte upp på min lockscreen. Jag har tagit Enable. Men hur skriver jag in dessa anteckningar jag vill ha? Måste man ladda hem appen todo eller något sånt? förstår inte riktigt
Ja du måste ha appen “todo” om du har ett tillägg för todo med lockscreen.
@ludii 52638 wrote:
Och då är det todo som kostar? från Cydia
Från appstore: iTunes Store 75 SEK
Från appstore: iTunes Store Lite, vilket är gratis.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.