Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Lösenkodlås
-
AuthorPosts
-
Min kompis har en iPhone 2G. Han har skaffat lösenkodlås dvs. när han ska dra fingret på “slide to unlock” så måste man skriva i en kod. Nu har han glömt av koden :S Försvinner detta vid återställning? 🙂
OCH NEJ JAG HAR INTE SNOTT NÅGON TELEFONRing till operatören och be om puk eller pinkod? För det är väl inte telefonen man låser utan kortet?
@carpe 41722 wrote:
Ring till operatören och be om puk eller pinkod? För det är väl inte telefonen man låser utan kortet?
Det är telefonen man låser inte kortet, det har inget med pin och puk att göra. Puk kod använder man om man har knappat in fel pinkod ett antal gånger.
@steffeiphone 41709 wrote:
Min kompis har en iPhone 2G. Han har skaffat lösenkodlås dvs. när han ska dra fingret på “slide to unlock” så måste man skriva i en kod. Nu har han glömt av koden :S Försvinner detta vid återställning? 🙂
OCH NEJ JAG HAR INTE SNOTT NÅGON TELEFONSätt telefonen i dfu-läge och återställ då försvinner låset.
@ponyboy 41728 wrote:
Det är telefonen man låser inte kortet, det har inget med pin och puk att göra. Puk kod använder man om man har knappat in fel pinkod ett antal gånger.
Sätt telefonen i dfu-läge och återställ då försvinner låset.
Okey tack 😀 Men går det verkligen inte genom en vanlig återställing? 😛
@steffeiphone 41766 wrote:
Okey tack 😀 Men går det verkligen inte genom en vanlig återställing? 😛
Jag det går också.
Tänkte väl mest på att ibland så kan man inte göra en vanlig återställning om man inte kan aktivera en iphone mot en itunes konto, och det är svårt att göra om ens telefon är låst. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.