Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › lösenskydda apps
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag har en fundering kring lösenordsskydd.
Iphone 4 i detta fallet inbjuder verkligen till att lägga upp anslutningar till Hotmail, Gmail, exchange, facebook etc. etc mitt problem är, att jäkligt många vill “känna” på luren och självklart kolla runt lite. Problemet är att jag inte vill att dom skall komma åt de anslutningar jag specificerade ovan.
Självklart vill jag inte visa att jag har “hemligheter” finns det något app som sätter rättigheter på själva mailappet… osv?
😮cydia o sök efter : iProtect
eller läs här
iClarified – iPhone – How to Password Protect Individual iPhone AppsMåste man jailbreaka telefonen för detta.. jag har en olåst iphone4 😉
@cravler 77168 wrote:
Måste man jailbreaka telefonen för detta.. jag har en olåst iphone4 😉
Enligt det pongo länkade till så måste man ha telefonen jailbreakad.
Annars får man inte in Cydia i telefonen.Edit:
Varför inte jailbreaka? Du får ta del till en stor mängd appar och annat via cydia m.m samt att du fortfarande har tillgång till allt i appstore :).Ett litet tips bara 🙂
Vad betyder det att jailbreaka egentligen?
@cravler 77196 wrote:
Vad betyder det att jailbreaka egentligen?
Jailbreaking är en process som gör att iPhone och iPod Touch-användare köra inofficiell kod (Ej godkänd av Apple) på sina apparater.
Dvs exempelvis appar/spel/kringå operatörslåset på telefonen med mera som apple aldrig skulle tillåta i iTunes.
Fortfarande skulle jag vilja ha en “lösenordsskyddsapp” men det finns inget sånt alltså, utan jailbreak?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.