Jag råkade uppdatera min iPhone till OS 3.2.1 och då fick jag modemfirmware (baseband) version 05.11.07 det gick att jailbreaka men fick ingen signal då 05.11.07 ej fungerar. Jag har nyaste bootloader 6.0 så jag kunde inte använda mig utav “Fuzzyband” för att nedgradera min baseband.
Jag tankade hem en custom ISPW för OS 3.0 körde in den i iTunes “återställning” fick error meddelande. Sedan använde jag gamla QuickPWN och tog OS 3.0 ISPW filen och jailbreakade och det funkade fint. Nu har jag OS 3.0 på min iPhone fast med senaste baseband 05.11.07 och jag kan använda telefonen ringa, sms, mms som vanligt.
Hur kan detta vara möjligt? Funderar på om jag ska testa köra in en customfirmware för 3.1.2 ikväll och se om det fungerar.
Är det någon som kan förklara för mig hur jag kunde få min telefon att fungera med 05.11.07 jailbreakad fast med 3.0 iofs, men det ska ju inte fungera enligt DevTeam.
Är det så enkelt att bara OS 3.1.2 går inte köra jailbreakad med baseband 05.11.07? För det är ju konstigt att det funkar för mig nu fast i 3.0
Tacksam för alla svar!