Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Lösning till baseband 05.11.07
-
AuthorPosts
-
Jag råkade uppdatera min iPhone till OS 3.2.1 och då fick jag modemfirmware (baseband) version 05.11.07 det gick att jailbreaka men fick ingen signal då 05.11.07 ej fungerar. Jag har nyaste bootloader 6.0 så jag kunde inte använda mig utav “Fuzzyband” för att nedgradera min baseband.
Jag tankade hem en custom ISPW för OS 3.0 körde in den i iTunes “återställning” fick error meddelande. Sedan använde jag gamla QuickPWN och tog OS 3.0 ISPW filen och jailbreakade och det funkade fint. Nu har jag OS 3.0 på min iPhone fast med senaste baseband 05.11.07 och jag kan använda telefonen ringa, sms, mms som vanligt.
Hur kan detta vara möjligt? Funderar på om jag ska testa köra in en customfirmware för 3.1.2 ikväll och se om det fungerar.
Är det någon som kan förklara för mig hur jag kunde få min telefon att fungera med 05.11.07 jailbreakad fast med 3.0 iofs, men det ska ju inte fungera enligt DevTeam.
Är det så enkelt att bara OS 3.1.2 går inte köra jailbreakad med baseband 05.11.07? För det är ju konstigt att det funkar för mig nu fast i 3.0
Tacksam för alla svar!
öh?, baseband har väl inget med JB att göra, utan baseband förhindrar väl upplåsningen
@pongo 44473 wrote:
öh?, baseband har väl inget med JB att göra, utan baseband förhindrar väl upplåsningen
Är relativt ny inom detta, så är ej helt säker. Men första gången då jag installerade 3.1.2 via iTunes egna uppdatering så kunde jag jailbreaka efteråt men kunde inte använda telefonen för att ringa då den inte fick någon signal. No signal at all.
För 3.1.2 går ju att jailbreaka men tydligen inte med baseband 05.11.07, men jag kunde ju jailbreaka den ändå med version 3.1.2 men fick ej någon operatörsignal.
Och nu har jag lyckas nedgradera från 3.1.2 till 3.0 som ska vara omöjligt, har jailbreakat den fast med baseband 05.11.07.. Så frågan är hur kan detta vara möjligt?
The ‘baseband’ is the generic nickname given to the internal components of the iPhone that handle the phone calls and Internet access.
Baseband är inget hinder för JB, det är bara ett hinder för dom som vill ha sin mobil upplåst via ultrasn0w.
om varför du inte hade något signal styrka, kan jag faktist inte förstå.samt att du lyckades nedgradera från 3.1.2 till 3.0 är inga konstigheter, hade varit konstigt om ditt baseband blev nedgraderat också ^^
så länge du kör med din ORIGINAL OPERATÖR, så borde du få mottagning
Har testat flera gånger att uppgradera till 3.1.2 och jailbreaken går bra. Jag jailbreakar från min MAC.
Men telefonen får ingen carrier signal alls, den är noll.
Har aldrig använt ultrasn0w då jag har orginal operatör och har ingen använding för att låsa upp för andra operatörer.Så varför får jag ingen signal för 3.1.2? Vad jag har fattat så är det baseband som sabbar det för mig då jag läser från devteams forum. Eller är det jag som helt har missuppfattat det hela? Isåfall varför får jag ej någon signal?
kanske ska säga så här,
det första dev team verkar göra, är att hacka nya firmware (i detta fall så var det 3.1 – 3.1.2 ) så att det går att JB, JB gör att du kan installera en programvara som heter CYDIA som är ett program som gör att du kan installera programvaror som apple inte godkänner utav någon dålig anledning.nästa steg som dev team gör, är att komma på en lösning så att vi kan låsa upp mobilen.
i detta fall så är baseband problemet. då 05.11.07 inte går att låsa upp.så i ditt fall, om du använder ditt original mobiloperatör som din mobil är låst till, så borde du få mottagning.
samt så kanske jag ska säga, vet inte så mycket om 3GS utan vet vad man kan göra med en 3G, så fall det är något hinder för att du ska ha mottagning vet jag inte och låter någon annan svara på det.
ps, håller på googla ditt problem, verkar vara lite fler som fått det problemet.
Okej, jag har alltid haft min iPhone 3G jailbreakad. Skulle bli väldigt tacksam om du hittar någon information varför jag ej får någon signal med 3.1.2 om jag jailbreakar den.
@bigrob 44482 wrote:
Okej, jag har alltid haft min iPhone 3G jailbreakad. Skulle bli väldigt tacksam om du hittar någon information varför jag ej får någon signal med 3.1.2 om jag jailbreakar den.
vet faktist inte vad problemet är, hittar bara 4-5 personer som skrivit om det problemet du har, men ingen som kommit med något svar.
jag säger så här, försök med ett custom FW 3.1.2 med JB redan installerat och se fall det fungerar. i ditt fall så ska du ha ett oaktiverat FW då du inte behöver någon upplåstning.
Jag använde mig utav en Custom från iClarified men får det problemet, du har ingen bra länk till någon annan? Tack för hjälpen
har ingen länk till oaktiverat. men
använder denna själv just nu iallafall och den funkar för mig
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5568-3g-custom-fw-3-1-2-upplast-och-jb.html@bigrob 44488 wrote:
Jag använde mig utav en Custom från iClarified men får det problemet, du har ingen bra länk till någon annan? Tack för hjälpen
For Us Windows Users: Jailbroken IPSW’s for Everyone! – Mac Forums
jag avinstallerade ultrasnow ifrån cydia och då fick jag nät igen. Kör telia.
Har liknande problem, uppgraderade till 3.1.2 för några dagar sedan, gick hur bra som helst, JB med BlackRa1n gick också hur bra som helst, kört på en jäkla massa program sen igår när jag satt och spelade ett spel så slutade 3g nätet att fungera efter att jag slutat spela. Har idag lyckat nedgradera till 3.1,(3.0 gick inte). Men har fortfarande problem, kan någon hjälpa mig? Den är inte JBad nu.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.