Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Lurad ?
-
AuthorPosts
-
såg en blocket annons igår, Iphone 4 32gb. 2 mån gammal. Olåst. för 4200.. Dum som man e åkte man 8 mil som jag hade till Malmö och bestämde träff. EFtersom jag inte kan ett dugg så slutförde jag affären, då jag kollat på telefonen o den såg ok ut. Sen när jag skulle stoppa in simkortet, som ju ska vara micro, Hittade jag inget hål. Jo ett stort som ett “vanligt” simkort skulle passa i.. men när man trycker in det så åker det ut igen. Sen operativsystemet går inte att ställa in på engelska, och verkar inte vara original heller, menyer ser konstiga ut.
Har jag blivit lurad? E det en kopia jag köpt? Vad ska man göra?
Bild på telefonen kan ni se här :
Det är tyvärr en kopia. Har du kvar uppgifter om mannen så ska du självklart polisanmäla honom. Du kanske ska kolla upp med ditt försäkringsbolag om vad du har för chanser att få tillbaka pengarna.
Då är polisanmälan ett krav.
Blir så förb…
Att det finns såna dårar som lurar folk på pengar!
Den där luren är värd max 5-600 spänn inte ett öre mer!Polisanmäl direkt!
Det är förjävligt. En dålig kopia till råga på allt, särskilt mjukvaran. Om jag inte led med dig så skulle jag säga: “Skyll dig själv” men detta är inte acceltabelt. Att de orkar hålla på, dessa satans lögnare. Polisanmäl honom/henne.
Jag var själv nära att gå på denna nit för jättelänge sen då 2G-n var hyfsat ny!
Köpte den, tog hem den och försökte få iTunes att hitta den, men det var ju en kopia så
inte funkade det.Som tur var så visste jag ju precis vart jag varit och hämtat den, så ett par timmar senare så fick säljaren allt vacker betala tillbaka pengarna!
Så jag vet hur det kan bli då man inte är på sin vakt.
Man kan väl för sjutton se att den ser plastig ut? Man får skylla sig själv tycker jag som inte är påläst på vad man köper för så pass mycket pengar.
Jag har precis gjort samma sak. Annons på Blocket, ny Iphone 4, 32 GB i obruten förpackning med kvitto. När jag öppnar är det en kopia och kvittot är falskt. Polisen kan inte göra någonting för jag har ju inte säljarens riktiga namn och hans telefonnummer svarar ingen på. Finns övervakningsfilm på köpet från en kamra på en tunnelbanestation men det hjälper inte. Jätte trist att bli så totalt lurad och för mig är det dyra läropengar. Lita inte på människor, kvitton och handla inte på Blocket… det var väl det jag lärde mig. Vad jag förstår finns det ingenting att göra..
:mad2:
@kille83 85784 wrote:såg en blocket annons igår, Iphone 4 32gb. 2 mån gammal. Olåst. för 4200.. Dum som man e åkte man 8 mil som jag hade till Malmö och bestämde träff. EFtersom jag inte kan ett dugg så slutförde jag affären, då jag kollat på telefonen o den såg ok ut. Sen när jag skulle stoppa in simkortet, som ju ska vara micro, Hittade jag inget hål. Jo ett stort som ett “vanligt” simkort skulle passa i.. men när man trycker in det så åker det ut igen. Sen operativsystemet går inte att ställa in på engelska, och verkar inte vara original heller, menyer ser konstiga ut.
Har jag blivit lurad? E det en kopia jag köpt? Vad ska man göra?
Bild på telefonen kan ni se här :
Blir så förbannad när man ser sånt här. Lider med dig grabben!
Skojar du med mig vad är det för skräp telefon?! fy fan tycker synd om dig :/ mycket pengar.
Finns ingen IPhone 4 där det står 16 / 32gb på baksidan samt att hela telefonen ser ju allmänt skit ut. Vad har du gjort med den?
@svensson431 86252 wrote:
Skojar du med mig vad är det för skräp telefon?! fy fan tycker synd om dig :/ mycket pengar.
Finns ingen IPhone 4 där det står 16 / 32gb på baksidan samt att hela telefonen ser ju allmänt skit ut. Vad har du gjort med den?
tycker ju att man ser att kopian ser plastig ut eller gör den inte de? bara sett den på bild men den ser ju väldigt annorlunda ut ? 😉
När jag köpte min 3gs från en på blocket, så bad jag säljaren att öppna den och visa att den var äkta, samt visade kvittot som jag gick till telenor/telia med och dom knappade i sin dator och berättade att den var inhandlat på ett ärligt sätt så att säga.
Beklagar ni som har blivit blåsta 🙁
Var mera försiktiga nästa gång.// TwiZteD
Jo, jag vet… det är mycket vi borde ha gjort men det är lätt att vara efterklok. Säljaren ville inte öppna den obrutna förpackningen för då skulle den inte gå att sälja om vi inte ville ha den. Han hade inget leg med sig etc. Polisen kan inte göra någonting eftersom vi inte kan bevisa att säljaren visste att det var en oäkta telefon och att kvittot var falskt. Märkligt!!!
Telefonkopian skall vi hämta upp hos polisen, vet inte vad vi skall göra med den… förslag?Jo, jag vet… det är mycket vi borde ha gjort men det är lätt att vara efterklok. Säljaren ville inte öppna den obrutna förpackningen för då skulle den inte gå att sälja om vi inte ville ha den. Han hade inget leg med sig etc. Polisen kan inte göra någonting eftersom vi inte kan bevisa att säljaren visste att det var en oäkta telefon och att kvittot var falskt. Märkligt!!!
Telefonkopian skall vi hämta upp hos polisen, vet inte vad vi skall göra med den… förslag?Jo, jag vet… det är mycket vi borde ha gjort men det är lätt att vara efterklok. Säljaren ville inte öppna den obrutna förpackningen för då skulle den inte gå att sälja om vi inte ville ha den. Han hade inget leg med sig etc. Polisen kan inte göra någonting eftersom vi inte kan bevisa att säljaren visste att det var en oäkta telefon och att kvittot var falskt. Märkligt!!!
Telefonkopian skall vi hämta upp hos polisen, vet inte vad vi skall göra med den… förslag? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.