Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Lurad…
-
AuthorPosts
-
Goddag alla!
Nu när de såhär.
Jag köpte en Iphone 3Gs av en tjej från blocket. Helt oanvänd, inplastade och fick kvitto med.
Mobilen är låst till Tre så jag skaffade mig ett tre kontantkort för att få den att funka. När allt var klart märkte jag att det inte gick att ringa, så jag kontaktade tre.
De sa att mobilen var köpt med ett stulet kreditkort (Vilket betyder att jag inte behöver tänka på att åka dit för häleri.) och de har spärrat mobilen.
De tänker inte ta bort spärren från mobilen igen för de inte var deras problem…
Nu undrar jag, vad jag ska göra?
Skulle vara jättesnällt om jag fick hjälp!Jag har polisanmält det.
Dessvärre är detta väldigt vanligt. Om TRE vägrar så står du där, lurad och förbannad.
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7643-hjaelp-spaerrad-3gs-16gb-vad-gora.html
Går det inte att Jailbreaka den så att den funkar?
@invent 66482 wrote:
Går det inte att Jailbreaka den så att den funkar?
Telefonens IMEI-nummer är spärrat för använding i alla nätverk. Det finns en liten chans at den kan fungera i Vitryssland eller Nordkorea men aldrig någon annan stans.
B]Wikipedia[/B]: Är IMEI-numret spärrat kan man endast nå nödnummer från telefonen. Alla spärrade IMEI-nummer registreras i EIR, Equipment Identity Register. Där delas spärrade telefoner upp i två kategorier, grå- och svart-listade. Är telefonen listad som grå kan man fortfarande ansluta mot telefonoperatören (detta för att de ska kunna identifiera och söka var telefonen kan befinna sig). Man kan dock inte ringa från en grålistad mobiltelefon. Är den svartlistad kan man varken koppla upp mot något nät eller ringa från telefonen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.