Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › lust att köpa en iphone och behöver lite hjälp
-
AuthorPosts
-
Hejsan, jag har lust att köpa en 3g 16 gig ( elr 8gig, behöver man 16 gig?)
och jag är en tonåren så jag har en ekonomiskt inkomst på 1000 kr ungefär per månad, och skulle helst inte vilja betala mer än 200-300kr per månad. Jag smsar väldigt mycket så skulle vilja ha fria sms till alla samt gratis internet, och lite pengar att ringa på. så vilket abonnemang bör ja välja? tänkt lite på halebopmina frågor är utöver de ja sa ovan.
Kan man logga in på trådlösa internet på iphonen och använde de? för i skolan samt hemma har jag trådlöst, skulle endast behöva internet på mobilen vid kommunala trafiken troligen.
förstår inte riktigt de där med internet, efter en viss tid kommer de kosta pengar att använda internet? eller kommer hastigheten bara sänkas?
tack så mycket för att du har läst detta : )
@lillufy 58763 wrote:
Hejsan, jag har lust att köpa en 3g 16 gig ( elr 8gig, behöver man 16 gig?)
och jag är en tonåren så jag har en ekonomiskt inkomst på 1000 kr ungefär per månad, och skulle helst inte vilja betala mer än 200-300kr per månad. Jag smsar väldigt mycket så skulle vilja ha fria sms till alla samt gratis internet, och lite pengar att ringa på. så vilket abonnemang bör ja välja? tänkt lite på halebopmina frågor är utöver de ja sa ovan.
Kan man logga in på trådlösa internet på iphonen och använde de? för i skolan samt hemma har jag trådlöst, skulle endast behöva internet på mobilen vid kommunala trafiken troligen.
förstår inte riktigt de där med internet, efter en viss tid kommer de kosta pengar att använda internet? eller kommer hastigheten bara sänkas?
tack så mycket för att du har läst detta : )
I ditt fall så skulle jag rekommendera 3. Kör ett abonnemang för 299kr i månaden. Då kan du köpa fria sms för 99kr/månad, som dras av din pott på 200. Alltså 200 kr kvar att ringa för. Kommer antagligen tillkomma 49kr/månad för mobilen. Fritt internet ingår med 5 gb i månaden, sen stryps hastigheten.
Sen vet jag inte var du bor, men bor du i närheten av någon storstad så har du bra täckning med 3.tackar stickaan 😀 min polare använder även 3 till sin iphone och han tycker de är bra, bor i storstaden stockholm så.
någon som vet de där med ifall man kan använda trådlöst internet på iphonen ?
@lillufy 58797 wrote:
tackar stickaan 😀 min polare använder även 3 till sin iphone och han tycker de är bra, bor i storstaden stockholm så.
någon som vet de där med ifall man kan använda trådlöst internet på iphonen ?
Kul att TRE fungerar för honom. För mig fungerade det inte alls, inte ens i city. Wireless kan du köra på nästan överallt i Sthlm, det finns gratis hotspots i varje hörn snart men tänk på vad du skickar över wlan du inte har koll på, gör inga bankaffärer och se till att kolla din mail över SSL 🙂 (Skicka alltså inga lösenord utan kryptering)
Som sagt. TRE fungerar riktigt bra på vissa ställen, mindre bra på andra.
Nu bor jag i Skåne, och var jag än är i Skåne så har jag nästan alltid fullt.Fast ja, vi är väl lite mer utvecklade här i östra Danmark 😉
tjenare! skulle rekomendera dig att kolla på halebops erbjudande. Själv kör jag men Halebop vänner med 500mb surf/månaden och fria sms. Är sjukt nöjd! 500mb kan låta lite men eftersom du har wfi i hemmet och i skolan så är det nemasproblamas! (för mig i som också kör på wifi hemma och i skolan) sedan så skulle jag även rekomendera dig att köpa 3gs istället för 3g! Jag änner sjukt stor skillnad i förhållande till min gammla 3g! Tror priskillnaden på en 3g vs 3gs hos halebop ligger på ca 1200kr!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.