Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Lyckad 2.2 med I-smartphone 3G-kort
-
AuthorPosts
-
Hej!
Ola heter jag och driver företaget Futureon.
Vi har en kund som uppgraderade sin Iphone till v2.2 via Itunes av misstag. Han hörde av sig då vi gick ut med en liten brasklapp om att avvakta uppgradering till v2.2.
Han rapporterar att han kör på precis som vanligt med sitt 3-abonnemang och vårt I-smartphone sim. Dessa korten är endast 1½ vecka gamla (innan v2.2 kom ut. Vet ej om de kommit över en betaversion och lyckats med någon uppgradering) och innehåller enligt leverantören en purfärsk programvara.
Vi har själva inte haft möjligheten att bekräfta detta än, så vi söker nu lite testpiloter. Vi behöver åtminstone någon av varje operatör som har v2.2 i sin lur. Gärna någon som har uppgraderat via Itunes (uppgraderat baseband) och någon som har kört Pwntools och behållt sitt baseband.
Finns det något intresse för detta så hör av er till mig.
MVH
Ola
FutureonTja!
Hur menar du testpilot?
Ni skickar ert I-sim for free till mig?
Jag kan prova med Tele2 och Tre.Tja!
Hur menar du testpilot?
Jag kan prova med Tele2 och Tre.Tja!
Hur menar du testpilot?
Jag kan prova med Tele2 och Tre.Hej,
Skulle också kunna ställa upp som testpilot.
Har uppgraderat via Itunes.
Jag skulle kunna testa med Tele 2.Mvh
Tobbe
Hej,
Tobbe
Hej,
Tobbe
Hellå!
Jag har uppdaterat med iTunes och skulle kunna testa Tele2.
Hellå!
Hellå!
Tja, har uppdaterat med iTunes, telia har jag 🙂
Kör normalt Telenor, men efter min miss att updatera till 2.2 idag fungerar inte längre mitt i-smartphone kort, så sitter en telia sim i just nu. Om det nya i-smartphone kortet funkar så är allt som det skall igen.
Jag kan testa Telenor om du behöver testare. Har redan kört med i-smartphone SIM sedan 3G luren kom ut.
Kör normalt Telenor, men efter min miss att updatera till 2.2 idag fungerar inte längre mitt i-smartphone kort, så sitter en telia sim i just nu. Om det nya i-smartphone kortet funkar så är allt som det skall igen.
Jag kan testa Telenor om du behöver testare. Har redan kört med i-smartphone SIM sedan 3G luren kom ut.
Jag har uppdaterat till 2.2 men har behållt baseband. Kan testa telenor, telia, tele2 och parlino.
Jag har uppdaterat till 2.2 men har behållt baseband. Kan testa telenor, telia, tele2 och parlino.
@slanerislana 17589 wrote:
Varför testa med Telia sim? Då Telia redan säljer telefonen här? Eller har du en telefon från USA kanske?
Varför testa med Telia sim? Då Telia redan säljer telefonen här? Eller har du en telefon från USA kanske?
Kan testa (har skickat privat meddelande)
Kan testa, då jag uppdaterade via itunes, och nu….NO SERVICE! fake-kortet funkar inte längre
Kan testa, då jag uppdaterade via itunes, och nu….NO SERVICE! fake-kortet funkar inte längre
Tur att jag inte uppdaterade via itunes 🙂 fast jag har inte ens uppdaterat haha.
Tror inte futureon vill skicka korten bara, tror mest han menade om någon hade såkallade fakesim som hade testat och ville dela med sig.
Han kan ju testa själv med olika simkort annars så varför fråga om testpiloter. eller har jag fel Futureon?Tur att jag inte uppdaterade via itunes 🙂 fast jag har inte ens uppdaterat haha.
Tror inte futureon vill skicka korten bara, tror mest han menade om någon hade såkallade fakesim som hade testat och ville dela med sig.
Han kan ju testa själv med olika simkort annars så varför fråga om testpiloter. eller har jag fel Futureon?Tur att jag inte uppdaterade via itunes 🙂 fast jag har inte ens uppdaterat haha.
Han kan ju testa själv med olika simkort annars så varför fråga om testpiloter. eller har jag fel Futureon?Kul med så stor respons! Jag har fått strax under 50 anmälningar 🙂 Tyvärr kan vi inte låta alla testa utan vi kommer gå igenom alla och välja ut de som verkar passa bäst.
I princip går det ut på att vi skickar kort, 2 st, ett med nyaste mjukvaran och ett med mjukvaran som kom strax innan (troligen den de flesta har idag). Vi skickar med lite instruktioner och önskemål om vad som skall testas. Som tack för hjälpen behåller ni korten. Använd, sälj eller släng dem. Det är upp till er.
De som är utvalda kommer få ett mail av oss inom kort.
Tack alla för visat intresse!
Kul med så stor respons! Jag har fått strax under 50 anmälningar 🙂 Tyvärr kan vi inte låta alla testa utan vi kommer gå igenom alla och välja ut de som verkar passa bäst.
I princip går det ut på att vi skickar kort, 2 st, ett med nyaste mjukvaran och ett med mjukvaran som kom strax innan (troligen den de flesta har idag). Vi skickar med lite instruktioner och önskemål om vad som skall testas. Som tack för hjälpen behåller ni korten. Använd, sälj eller släng dem. Det är upp till er.
Kul med så stor respons! Jag har fått strax under 50 anmälningar 🙂 Tyvärr kan vi inte låta alla testa utan vi kommer gå igenom alla och välja ut de som verkar passa bäst.
Hej!
Vi avbryter testningen och hänvisar istället till följande tråd: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/2545-nya-i-smartphone-klarar-v2-2-a.html
Hej!
Vi avbryter testningen och hänvisar istället till följande tråd: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/2545-nya-i-smartphone-klarar-v2-2-a.html
Hej!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.