Front page › Forums › Övriga ämnen › Lyser i glipa längs metallkanten på iphonen!!!
-
AuthorPosts
-
Hejsan,
Är det någon mer som har problemet att det är inte är tätt mellan glaset och metall listen på sin iphone? (3g)På min så lyser det från backlighten i springan, sjukt irriterande!
Någon som vet om telia/apple byter ut dom?
Läste lite på ett amerikanskt forum och där hade många fått dom utbytta (via att/apple)…
/Niklas
Min gör det litegrann. Antagligen för att jag drog med nageln längst med. Min är från USA så jag kan inte skicka in min, dock tycker jag du ska göra det då det heltklart är en garanti fråga.
Apple kommer inte att byta ut den om det är ett kosmetiskt fel. Jag hade några repor under skärmen som störde mig personligen men som inte gjorde något egentligen.
Jag förstår att det är störande, men om det inte är något trasigt eller att det där felet gör att telefonen inte går att använda, så kommer du aldrig få den utbytt.Sök i forumet,finns annan tråd om detta.
Tänkte bara följa upp lite…
Gjorde som i denna guide..
[Guide] How I fixed my 3G light leakSkitenkelt, orkade inte skicka iväg iphonen och bli av med den i flera veckor då oddsen talade för att jag skulle få en med lika stor glipa eller värre.
Helt enkelt, öppna upp den och sätt en tunn strimma eltejp längs displaykanten! Nu ser jag INGENTING av ljuset…
Känns lite lidl att behöva göra så på en telefon för 6000:-…
Men som sagt, kände mig inge sugen på att skicka iväg den.@hadley 25792 wrote:
Tänkte bara följa upp lite…
Gjorde som i denna guide..
[Guide] How I fixed my 3G light leakSkitenkelt, orkade inte skicka iväg iphonen och bli av med den i flera veckor då oddsen talade för att jag skulle få en med lika stor glipa eller värre.
Helt enkelt, öppna upp den och sätt en tunn strimma eltejp längs displaykanten! Nu ser jag INGENTING av ljuset…
Känns lite lidl att behöva göra så på en telefon för 6000:-…
Men som sagt, kände mig inge sugen på att skicka iväg den.Jag skulle aldrig öppna upp min iPhone. Skulle kännas som att hobbyoperera en familjemedlem. :/
Fick du inte in mycket damm och skit ?Nope…
Inget under glaset iaf vad jag kan se.Tilläggas bör även att min släppte ut VÄLDIGT LITE ljus, inte alls som vissa skräckexempel man sett bilder på. Så om jag hade skickat in den så hade dom nästan garanterat inte bytt ut den…
Man behöver inte öppna den!Ta en skalpell(finns i hobbyaffärer)och peta FÖRSIKTIGT ner LITE svart båtsilikon eller annan tätmassa i springan,var jäkligt noga med att tä bort överflödig gucka direkt.
Obs!Om man gör på detta sätt kan det bli problem med garantin!
Kom ihåg,VAR FÖRSIKTIG!
Har gjort det på en polares svartimporterade telefon,funkar ok. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.