Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Mac <3 iPhone
-
AuthorPosts
-
Sökte lite och hittade ingen tråd om detta.
Jag har precis skaffat mig en MacBook Pro för att komplettera min iPhone och känner till lite svagt att det finns diverse småtrevliga möjligheter mellan dessa två ingenjörskonstverk. Vet dock inte hur några fungerar än.iCal, någon trevlig sak som gör att man ska kunna styra powerpoint presentationer från iPhone, använda iPhone som fjärrkontroll… dessa tre saker känner jag till men skulle vilja veta mer om hur de fungerar.
Ni får väldigt gärna dela med er om era egna tips och trix!
@desempleado 47967 wrote:
Sökte lite och hittade ingen tråd om detta.
Jag har precis skaffat mig en MacBook Pro för att komplettera min iPhone och känner till lite svagt att det finns diverse småtrevliga möjligheter mellan dessa två ingenjörskonstverk. Vet dock inte hur några fungerar än.iCal, någon trevlig sak som gör att man ska kunna styra powerpoint presentationer från iPhone, använda iPhone som fjärrkontroll… dessa tre saker känner jag till men skulle vilja veta mer om hur de fungerar.
Ni får väldigt gärna dela med er om era egna tips och trix!
iCal synkning mellan iphone och Macbook är underbart smidig.
Air Mouse gör att du kan använda iphonen som fjärrkontroll/trådlös musplatta.
Programmet Remote funkar bra som fjärrkontroll till iTunes.Powerpoint eller Keynote som det heter i Mac använder jag aldrig. Vet därför inte mycket om det.
iCal är en guldgruva! Jag har syncat den mot min iphone ochh google calender. Vare sig jag skriver upp min anteckning i iCal, iPhone eller Google calender så uppdateras det automatiskt på dom andra två ställena! Grymt!
Testade precis iCal, funkar ju verkligen guld. går det att synka via bluetooth?
@desempleado 47991 wrote:
Testade precis iCal, funkar ju verkligen guld. går det att synka via bluetooth?
Skaffa dig en google calender och skapa ett cal/DAV konto i iCal så behöver du varken sladd eller bluetooth!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.