Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Mac adress
-
AuthorPosts
-
Har fått ett nytt modem från Comhem (Netgear CG3100) och för att jag ska kunna använda mig av Wifi på iPhonen här hemma så måste man vad jag förstår ange iPhonens mac adress så att man kan lägga till den i access listan på modemet.
Vad jag vet så får man mac adressen genom att gå in på inställningar->allmänt->om, eller hur..?
Mitt problem är att när jag trycker på Om, så kommer jag bara tillbaka till startskärmen.
Hur ska jag få reda på mac adressen när jag inte kan komma in på Om-sidan?
@krilleric64 50470 wrote:
Har fått ett nytt modem från Comhem (Netgear CG3100) och för att jag ska kunna använda mig av Wifi på iPhonen här hemma så måste man vad jag förstår ange iPhonens mac adress så att man kan lägga till den i access listan på modemet.
Vad jag vet så får man mac adressen genom att gå in på inställningar->allmänt->om, eller hur..?
Mitt problem är att när jag trycker på Om, så kommer jag bara tillbaka till startskärmen.
Hur ska jag få reda på mac adressen när jag inte kan komma in på Om-sidan?
Det där låter skumt… Hur som helst, försök anslut till ditt WLAN så ser du i Netgear-loggen vilken enhet med vilken MAC adress som försökt ansluta. Alt.2 är om du är jailbroken; installera SysInfo från Cydia
Använde mig av Sysinfo som du föreslog så nu är mac adressen klar.
Gick in under wireless settings bockade för rutan vid Turn access control on, tryckte på Setup access list-knappen, skrev in device name och macadress och tryckte på apply
Nu ska ju iPhonens mac adress vara tillgänglig för modemet, men tyvärr så har jag fortfarande ingen wifi på iPhonen.
Jag kan se mitt nätverk på iPhonen men när jag försöker connecta så ber den om lösenord och det vet jag inte vad jag ska använda för något.
Har testat med preshared key lösenordet och även STA pin siffrorna, men inget resultat.
Satt ett lösenord under Set password och testade det, mn inget resultat.Vad ska man använda för lösenord eller är det någon inställning jag misssat?
Turn access control OFF
Slå av lösenordKan du ansluta nu?
Du är ju jailbroken (Blackra1n?) så om du har problem även med andra WLANs så pröva att resetta network settings; Settings –> General –> Reset –> Reset Network Settings och boota sedan om. Kan hänfa att du behöver resetta dem ett par ggr innan det fungerar
Funkar inte om jag slår av access off.
Vet inte riktigt vad du menar med att slå av lösenord.
Jag kan få det att funka om jag väljer Disable på security options istället för WPA2-PSK(Wi-Fi Protected Access 2 Pre-Shared Key) som jag har nu.
Men man vill ju ha lite säkerhet så det borde funka på något sätt även med WPA.Testade även att Enabla (svengelska) WPS men utan resultat, och nu visar den Error under WPS status.
Nej, det här är inte speciellt roligt så jag hoppas att jag ngn gång kan få det att funka utan att behöva disabla security options.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.