Front page › Forums › Övriga ämnen › Mac dator
-
AuthorPosts
-
Jag funderar på att gå över från Pc till Mac men det finns ju en hel djungel med Mac datorer med.
Är det bäst att köpa en sprillans ny eller kan det vara en fördel att köpa en begagnad eller står de sig så bra i pris begagnade så det inte skiljer mycket?Det tycker jag du gör helt rätt i 🙂
Är du ute efter en laptop eller en stationär dator?
Jag köpte en begagnad iMac Globe för 1500 mest för att testa om detta var ngt för mig. Jag slapp punga ut med 20 loppor på ngt jag inte var helt 100 på, så är du en die-hard pc användare är den approachen nog att rekommendera.
klart det är nice att kunna bygga IPSWer men jag fortsätter med PC 🙂
här får du tips och kan bolla tankar med folk i samma sits som du själv är i
Switcher – Byt till Mac – 99.se@freebo 44417 wrote:
klart det är nice att kunna bygga IPSWer men jag fortsätter med PC 🙂
Om man pungar ut uppåt 15 – 20 papp så ska man nog ha den till lite mer än pwnagetool 😛
Nä men, Det är ju mac känslan man vill ha, det känns bättre, snabbare, stiligare.
Samma känsla som när man höll i en iPhone första gången..@mrcabelguy 44425 wrote:
Jag vet faktist inte vad jag har tänkt mig jag kollar in både iMac 20″ och Macbook.Troligen blir det nog en stationär.
När jag bytte från PC till Mac kollade jag aldrig på stationära, jag hade bestämt mig för en macbook white. Jag kollade lite på begagnade, men jag ville ha en ny. Ville känna doften av ny elektronik, a du fattar 🙂
En begagnad Macbook white ligger runt 6 – 7 lakan .. en ny på strax över 10. Är du student tror jag du kan få lite rabatt också..
Svårt att avgöra om nykänslan är värd ett par tusen. Det går ju att jämföra med att köpa bil. Vissa tycker det är idiotiskt att köpa en sprillans ny bil för att den tappar 30 lax i värde bara man sätter i nyckeln första gången.
Men ändå köper folk sprillans nya bilar, just för känslan. 🙂@thian 44436 wrote:
Om man pungar ut uppåt 15 – 20 papp så ska man nog ha den till lite mer än pwnagetool 😛
Nä men, Det är ju mac känslan man vill ha, det känns bättre, snabbare, stiligare.
Samma känsla som när man höll i en iPhone första gången..När jag bytte från PC till Mac kollade jag aldrig på stationära, jag hade bestämt mig för en macbook white. Jag kollade lite på begagnade, men jag ville ha en ny. Ville känna doften av ny elektronik, a du fattar 🙂
En begagnad Macbook white ligger runt 6 – 7 lakan .. en ny på strax över 10. Är du student tror jag du kan få lite rabatt också..
Svårt att avgöra om nykänslan är värd ett par tusen. Det går ju att jämföra med att köpa bil. Vissa tycker det är idiotiskt att köpa en sprillans ny bil för att den tappar 30 lax i värde bara man sätter i nyckeln första gången.
Men ändå köper folk sprillans nya bilar, just för känslan. 🙂när jag körde min nya bil ur bilhallen tappade den runt 150′ 😮 men vafan, ska det va så ska det va 😛
jag är ju definitivt ute efter det att det ska vara användarvänligt och det är detsamma som med iPhone jag har testat andra liknande telefoner men sen köper jag tillbaks en iPhone igen.
Men det som är bonus med mina telefon köp är att jag oftast köper dem på Blocket och när jag byter så går de på auktion på Tradera och där trissas priserna upp.
Student är jag inte då jag fyller 40 år den 3:e november,jag jobbar som service elektriker och det har jag gjort i 22 år 😉
Det blir nog en ny för då vet man vad man får.
Tack för era synpunkter.jag vill också ha en Mac!
Men jag är för snål/slö för att göra mig av med min 1år gamla dell (:eek: hur dum var jag?!) Blev lurad när jag tittade på alla hårdvarusiffror…
Nån som vill köpa en bärbar?;)Hur ofta brukar dom släppa uppgraderade macbookar? Sett att det pratas om att nya är på G lite här och där.
@freebo 44441 wrote:
en fullsmetad XC90 D5 men nu kommer vi OT. Skynda dig iväg och handla mac nu cableguy=)
Extrautrsutning tappar ju tyvärr sitt värde ganska fort. Men jäkla vilken bil XC90n är 🙂 Ja nu kom vi ifrån ämnet, men det är alltid kul att snacka bilar.
@mrcabelguy 44442 wrote:
jag är ju definitivt ute efter det att det ska vara användarvänligt och det är detsamma som med iPhone jag har testat andra liknande telefoner men sen köper jag tillbaks en iPhone igen.
Men det som är bonus med mina telefon köp är att jag oftast köper dem på Blocket och när jag byter så går de på auktion på Tradera och där trissas priserna upp.
Student är jag inte då jag fyller 40 år den 3:e november,jag jobbar som service elektriker och det har jag gjort i 22 år 😉
Det blir nog en ny för då vet man vad man får.
Tack för era synpunkter.Ja precis, då vet man att det är helt och fint.
Då blir det ingen studentrabatt för dig inte, man vet ju aldrig vad det för person som sitter bakom ett användarnamn. Mycket yngre folk här på forumet så det är säkrast att slänga med den meningen om studentrabatt 😉Hoppas du hittar en Mac som passar dig. Är övertygad om att du kommer att älska den.
Någon som vet om Magic Mouse fungerar till W7? Har hört att det ska fungera på en mac med bootcamp (heter det så?), men fungerar den på en windowsdator?
Jag vill ha en Mac:(@bozz 48001 wrote:
Någon som vet om Magic Mouse fungerar till W7? Har hört att det ska fungera på en mac med bootcamp (heter det så?), men fungerar den på en windowsdator?
Jag vill ha en Mac:(Lägsta krav
Bluetooth-utrustad Macintosh-dator
Mac OS X v10.5.8 eller senare med Wireless Mouse Software Update 1.0* eller Mac OS X v10.6.1 eller senare med Wireless Mouse Software Update 1.0
*Styrning av rullningshastighet stöds endast i Mac OS X v10.6 Snow LeopardFrån applestore.
Att det funkar i Bootcamp kan bero på att man installerar samma drivisar där som i mac osx.
Känns onödigt att starta ny tråd till min fråga så jag slänger in den här.
Funderar på att byta upp mig från MB white till en MB Pro eller MB Air. Då är ju frågan om man ska vänta ? Man vill ju inte att det kommer en ny om några månader..
Någon som vet något om nya Macbooks ? Finns det några rykten ?
När brukar de släppas ? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.