Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Mail syns inte på homescreen
-
AuthorPosts
-
Hallå där! Jag har stött på ett väldigt irriterande problem, som jag haft enda sen jag fick telefonen, dagen efter release. När jag fått ett nytt mail så får jag inte fram någon ikon som visar en etta eller dylikt vid mailikonen på homescreen, utan jag måste gå in på “Mail” och därifrån uppdatera mailen och kolla ifall jag fått något mail, väldigt irriterande.
Någon som vet ifall det går att lösa på något sätt? Någon inställning eller liknande? Jag använder gmail.
Tack på förhand!
Eftersom Gmail inte stöder Push så får man ställa in iPhonen till att kontrollera mailen varje kvart, varje halvtimme eller varje timme. Detta tar en del batteri har jag hört, men inte förfärligt mycket tycker man ju.
@chaoos 7883 wrote:
Hallå där! Jag har stött på ett väldigt irriterande problem, som jag haft enda sen jag fick telefonen, dagen efter release. När jag fått ett nytt mail så får jag inte fram någon ikon som visar en etta eller dylikt vid mailikonen på homescreen, utan jag måste gå in på “Mail” och därifrån uppdatera mailen och kolla ifall jag fått något mail, väldigt irriterande.
Någon som vet ifall det går att lösa på något sätt? Någon inställning eller liknande? Jag använder gmail.
Tack på förhand!
Har du ställt in så den ska hämta mail automatiskt eller manuellt?
Edit: Alltid den eviga två:an 🙂
Tjena,
Vill passa på och fråga något nu när det gäller ang mail.
Vrf kan man inte ha Hotmail?
@josefmusic 7890 wrote:
Tjena,
Vill passa på och fråga något nu när det gäller ang mail.
Vrf kan man inte ha Hotmail?
Varför ha Hotmail när man kan ha Gmail? 😉
Nävars skämtåsido. Läste nånstans att man var tvungen att ha någon pro-version av Hotmail för att få det att funka. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.