Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › mailsynk mot one.com
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag undrar om någon här har one.com som webbhotell och fått mailsynken att fungera? Min vägrar att fungera, jag kan vidarebefordra mailen till t ex gmail och hämta upp dom därifrån men det känns inte som en snygg lösning.@juaninho 10217 wrote:
Hej
Jag undrar om någon här har one.com som webbhotell och fått mailsynken att fungera? Min vägrar att fungera, jag kan vidarebefordra mailen till t ex gmail och hämta upp dom därifrån men det känns inte som en snygg lösning.Jag använder faktiskt one.com, och jag har fått det att fungera.
på POP Account Information skriver du i din mailadress.
Incoming Mail Server är pop.dinadress.se så om du har johnfa@johnfa.se som adress så skriver du pop.johnfa.se. Username är din e-mailadress och lösenord är ditt mailkontolösenord.
Som Outgoing Mail Server där du SMTP och använder customer-smtp.one.com.
Du ska på Advanced Settings sätta SSL till off, authentication är lösenord och Server Port 110.Hoppas det funkar. Om det inte funkar berätta exakt var det inte funkar så ska jag se om jag kan hjälpa till. Tog ett tag innan jag fick det att funka, men nu gör det det iaf. Jag kör på iPod Touchen, men det är ju samma funktion som iPhonen, så det ska inte vara några problem.
ok, jag hade gjort exakt som du.. men jag ändrade porten till 2525, jag måste ha läst fel. Tackar.
@juaninho 10291 wrote:
ok, jag hade gjort exakt som du.. men jag ändrade porten till 2525, jag måste ha läst fel. Tackar.
Jag tror att jag också hade nått med 2525 och att det inte funkade då. Plus att jag insisterade på att skriva pop.yourdomain.com och undrade varför det inte funkade :p
Funkar det nu?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.