Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Mängd mb? Orimligt mycket.
-
AuthorPosts
-
Jag har haft min 4g sen i måndagskväll. Har hämtat kanske 10appar, surfat på internetsidor sammanlagt 1h kanske, lyssnat på spotify kanske 15min (offlinemode och via wifi 12-13min av dom). Nu till den stora grejjen: På min Inställningar > användning > förbrukning står det : Skickat 15mb Mottaget 350mb!
Det låter sanslöst mycket, och det ökar med typ 2mb i timmen.Finns det nått som drar massa internetanvändning som jag inte stängt av och inte vet om?
Eller är räknaren kaputt?@samtehman 73057 wrote:
Jag har haft min 4g sen i måndagskväll. Har hämtat kanske 10appar, surfat på internetsidor sammanlagt 1h kanske, lyssnat på spotify kanske 15min (offlinemode och via wifi 12-13min av dom). Nu till den stora grejjen: På min Inställningar > användning > förbrukning står det : Skickat 15mb Mottaget 350mb!
Det låter sanslöst mycket, och det ökar med typ 2mb i timmen.Finns det nått som drar massa internetanvändning som jag inte stängt av och inte vet om?
Eller är räknaren kaputt?Spotify kan vara en av de bovarna du beskrivit men datatrafik springer iväg när man använder det, särskilt första dagarna.
Dubbeltryck på homeknappen och kolla hur många program som ligger i switcherdockan.
Håll inne en ikon tills den börjar vobbla och tryck sedan på minustecknet för att ta bort alla apps från multitaskingen. Detta hindrar appsen från att vara på och dra extra datatrafik.@mossarelli 73063 wrote:
Spotify kan vara en av de bovarna du beskrivit men datatrafik springer iväg när man använder det, särskilt första dagarna.
Dubbeltryck på homeknappen och kolla hur många program som ligger i switcherdockan.
Håll inne en ikon tills den börjar vobbla och tryck sedan på minustecknet för att ta bort alla apps från multitaskingen. Detta hindrar appsen från att vara på och dra extra datatrafik.Hej, ja du ahr rätt, det låg ett GÄNG progam i multitaskingen. Hoppas datatrafiken lugnar ner sig nu.
Tack, och på återssende om problemet kvarstår.
För att utesluta orimliga siffror bör du testa Mossarellis tips men lägg då även ifrån dig telefonen ett par timmar (om du klarar det!) Kolla förbrukningen innan och efter.
P.s Kollar du förbrukningen innan och efter 1 timmes Spotify så inser du att det drar en hel del. Den här plattformen och Smartphonekonceptet förutsätter nästan fri surf – du ska inte behöva begränsa ditt användande och gå omkring och känna dig halv 🙂
@freebo 73083 wrote:
För att utesluta orimliga siffror bör du testa Mossarellis tips men lägg då även ifrån dig telefonen ett par timmar (om du klarar det!) Kolla förbrukningen innan och efter.
P.s Kollar du förbrukningen innan och efter 1 timmes Spotify så inser du att det drar en hel del. Den här plattformen och Smartphonekonceptet förutsätter nästan fri surf – du ska inte behöva begränsa ditt användande och gå omkring och känna dig halv 🙂
En till sak är att jag är 99% säker på att jag laddat ner alla mina 20 ( var fler än jag trodde) apps i 3G och inte wifi, då räknas det in i förbrukningen va?
Ja självklart, oavsett protokoll (3G eller wifi) så räknas det till den sammanlagde mängden data
Jag pratade precis med Tele2 och vad han såg så var min förbrukning 160mb :confused:
Men jag prövar nollställa räknaren nu och kollar om 3 dagar igen och ser vad den står på då. Är det 350igen som nu så blir jag ledsen 🙁
Det tar en stund innan räkneverket på Tele2 uppdateras. Om inte så är det din faktiska förbrukning
skönt att man har 10GB I månaden Gratis på Telia 😀
Det är nog en av de bästa sakerna de kommit på, på 2 år. Ugh.
@mossarelli 73193 wrote:
Det är nog en av de bästa sakerna de kommit på, på 2 år. Ugh.
bättre sent en aldrig 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.