Märkliga småfel i en 4.0 3GS JB

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Märkliga småfel i en 4.0 3GS JB

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 658

När jag laddar hem ett program från appstore och den misslyckas, då hoppar det upp 4-5 helt vita ikoner med konstiga namn, “TrustMe”, iPodOut, DemoApp, AdSheet heter de. Dessutom så blir alla ikoner jag haft dolda via SBSettings synliga samt även SBSettings får en ikon.

Varför? Blev aldrig så i 3.x med JB via blackra1n.
    Nu är det 4.0 och s0wbreeze.

En fråga till:
    Hur stänger man av multitasking permanent. Ett djävulens påfund. 🙁
    Har begripit att två snabba på “home” tar upp de program som är igång. Sedan trycker man en stund på en ikon tills mna får rödkryss och stänger ett efter ett.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Jag fick samma problem efter att jag misslyckats med en download i cydia. Du löser problemet genom att gå in i SBsettings och bara ändra att visa ett program och sen dölja det igen följt av att respringa mobilen.

Multitasking stänger du av med en sak som ligger alldeles nyligen i Cydia. Börjar på z. Kollar du nu idag så hittar du den efter 100 apps i listan på changes.

Annars kan du stänga av det manuellt genom att ändra i plist-filen kolla i min introduktionstråd och följ guiden om hur man aktiverar det och sen gör tvärtom bara.

Multitasking lät bättre när Steve lyfte fram det men efter att ha använt det på 3Gn och den har blivit slö överallt så sitter man bara och väntar på iPhone4.

mosbricka
    Member
    Post count: 3

Får också upp dessa märkliga ikoner (AdSheet, DemoApp, iPodOut, Nike + iPod, TrustMe, WebSheet). Händer ingenting när man trycker på dem och det går inte att ta bort dem.

iPod:en uppför sig också skumt. När jag trycker på ikonen blir bakgrunden svart, en apple-logga kommer upp mitt på skärmen och så står det “Ansluten, OK att koppla från”.

Måste återställa alla inställningar för att få ikoerna att försvinna samt ipoden att fungera igen. Problemet är ju att de blir samma sak efter ett tag igen.

Vad göra?

(jailbreakad iPhone 3GS, fw 4.0.1)

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@mosbricka 75121 wrote:

Får också upp dessa märkliga ikoner (AdSheet, DemoApp, iPodOut, Nike + iPod, TrustMe, WebSheet). Händer ingenting när man trycker på dem och det går inte att ta bort dem.

iPod:en uppför sig också skumt. När jag trycker på ikonen blir bakgrunden svart, en apple-logga kommer upp mitt på skärmen och så står det “Ansluten, OK att koppla från”.

Måste återställa alla inställningar för att få ikoerna att försvinna samt ipoden att fungera igen. Problemet är ju att de blir samma sak efter ett tag igen.

Vad göra?

(jailbreakad iPhone 3GS, fw 4.0.1)

Respringa mobilen bara.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Håller med mossarelli,
    Min telefon har lyckats med samma sak några gånger. Det räcker med att man respringar och så är de borta.

Linus
    Member
    Post count: 52

Japp respring i SBSetiings funkar!

mosbricka
    Member
    Post count: 3

Det fungerar med repsring men problemet återkommer nästan varje gång jag laddar ner en app från app store. Tänkte att det kanske går att göra på ett annat sätt så problemet försvinner permament.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.