Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Märkligt iPhone problem!
-
AuthorPosts
-
Har ett konstigt problem med mottagningen / teckningen på min iPhone 3gs.
Köpte den för drygt en månad sedan av en polare utan kvitto (fick bara med en laddare). Han sålde den till mig för han fick ingen mottagning. Jag satte i mitt simkort 3 (tre) och fick full mottagning direkt och det gick att aktivera den utan problem. Mottagningen blev kvar i ca 20 timmar, därefter försvann den. Det gick inte att få tillbaka teckningen förutom om jag satte i mitt simkort i en annan mobil så den typ fick uppdatera teckningen. Därefter satte jag i simkortet i min iPhone och fick mottagning. Denna procedur har jag hållit på med i en månad nu. Tiden som den hade teckning varierade allt ifrån 2 till 40 timmar. Har även testat mitt simkort i andra mobiler och det fungerar utmärkt hela tiden. Sätter jag in ett annat 3 (tre) simkort i min iPhone så händer det lika dant. När jag var i Tyskland i en vecka så hade jag mottagning verkligen hela tiden.
Jag fick för mig att teckna ett abonnemang hos Telia och fick hem mitt nya simkort idag men får absolut ingen mottagning. Först så står det “ingen service” sedan efter någon minut så står det “….. Telia E”. Dock så fungerar internet via mobila nätet lite halvt på den. Det går att lyssna på spotify och få uppdateringar på facebook. Simkortet fungerar på min andra mobil utmärkt. Har testat återställa, fifflat med flygläge, den procedur som jag fick göra med mitt 3 (tre) kort och jailbreakat.
Vad ska jag ta mig till? Kan jag lämna in den någonstans?
// SjAM
Jag har ingen lösning på problemet, men försök med att aktivera Flightmode och sedan avaktivera flightmode på en gång..
@zike 64723 wrote:
Jag har ingen lösning på problemet, men försök med att aktivera Flightmode och sedan avaktivera flightmode på en gång..
Gjorde det, första gången så står det “….. Telia S” sen gör jag samma sak igen, då kommer det “….. Telia 3G” sen försvinner det till “….. Telia E” jag har inte lyckats få “3G” innan därimot?
Efter Återställning nu så står det “Avvaktar Aktivering” men så fort jag stoppar in min polares simkort så stor det “Aktiverad” och får mottagning på 3 (tre), men som sagt så varar den bara ett antal timmar…
Kan jag inte lämna in den någonstanns?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.