Måste återställa telefonen varje gång! :(

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Måste återställa telefonen varje gång! :(

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Hej!
    Jag har en iPhone 3GS 3.1.2. Knappt en vecka gammal. Gjorde jailbrake med blackra1n. Allt fungerar bra förutom en sak.

Varje gång batteriet laddas ur helt och jag börjar ladda telefonen så kommer det upp den där “koppla till iTunes”-bilden på skärmen och när jag kopplar den till iTunes så måste jag återställa den.

Samma sak händer om jag gör en såndär reboot på telefonen genom att hålla inne back-knappen samtidigt som strömknappen där uppe. Då dör den och sedan kommer “koppla till iTunes”-bilden.

Någon som har samma problem?

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

Använd sökfunktionen, det finns femtielva trådar om det här…

“Om du har en ny iPhone 3GS (med updaterat bootrom) bör du ha i åtanke att Blackra1n endast stödjer en så kallad “tethered jailbreak”. Detta innebär att när du väl jailbreakat din telefon skall du inte låta batteriet dra ur helt, du skall heller inte stänga av eller starta om telefonen. Gör du det måste du återansluta telefonen till datorn och använda Blackra1n för att boota upp den igen.”

iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

DoubleTrouble
    Member
    Post count: 10

Förlåt! Tack för det informativa svaret!

DanneWalle
    Member

Det är lugnt (:

livecore
    Member
    Post count: 53

Någon som vet om det finns någon lösning på problemet? har precis samma jobbiga problem själv. Inom en snar framtid borde dom väll fixa detta också?

Mvh

snook
    Member
    Post count: 2190

@livecore 47075 wrote:

Någon som vet om det finns någon lösning på problemet? har precis samma jobbiga problem själv. Inom en snar framtid borde dom väll fixa detta också?

Mvh

Detta är taget från Geohots Twitter

“80% of the blackra1n support emails are complaints about it being tethered. get over it”

:rolleyes:

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@snook 47078 wrote:

Detta är taget från Geohots Twitter

“80% of the blackra1n support emails are complaints about it being tethered. get over it”

:rolleyes:

Maj gad.. Det är som att 80% av alla trådar här handlar om det med..

Pack
    Member
    Post count: 61

Jag har en iPhone 3g och får samma problem. om jag stänger av o sätter på den så tappar jag allt när och måste återställa o blackra1na och sn0wa om igen… råkade sätta på flygplans läge också för någon dag sen då fick jag återställa igen..

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Intressant med en 3G.. När köpte du den då?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@pack 47150 wrote:

Jag har en iPhone 3g och får samma problem. om jag stänger av o sätter på den så tappar jag allt när och måste återställa o blackra1na och sn0wa om igen… råkade sätta på flygplans läge också för någon dag sen då fick jag återställa igen..

Det låter som om du bör återställa den som ny telefon (läs alltså inte in din backup) Testa att starta om den, fungerar det inte då så är den verkligen “defekt”. Fungerar det så kör Blackra1n. Fungerar det inte att starta om den, ja då vet vi vad det beror på :-/

Pack
    Member
    Post count: 61

Asså den funkar ibland.. men vad vet vi att de beror på? :p

Freebo
    Member

@pack 47246 wrote:

Beter den sig så i originalskick efter en totalåterställning är den Helt enkelt defekt trasig kajjko och kaputt

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@pack 47246 wrote:

Svårt att säga vad det beror på har inte hört om liknande fall men ibland kan det finnas buggar som inte försvinner efter återställning.

Prova detta det kanske hjälper.

Gå in i Inställningar/Allmänt/Återställ/Radera allt innehåll och inst. Detta kan ta upp till 2 timmar så tänk på att koppla den till laddaren medans du gör detta. Efter att du gjort detta koppla iphonen till en annan dator och återställ genom itunes. Återställ inte genom din egen itunes för det kan vara det som är problemet, även om det inte är så vanligt så händer det att det finns buggar i itunes.

ilgeniofcb
    Member
    Post count: 24

@doubletrouble 46384 wrote:

Hej!
    Jag har en iPhone 3GS 3.1.2. Knappt en vecka gammal. Gjorde jailbrake med blackra1n. Allt fungerar bra förutom en sak.

Varje gång batteriet laddas ur helt och jag börjar ladda telefonen så kommer det upp den där “koppla till iTunes”-bilden på skärmen och när jag kopplar den till iTunes så måste jag återställa den.

Samma sak händer om jag gör en såndär reboot på telefonen genom att hålla inne back-knappen samtidigt som strömknappen där uppe. Då dör den och sedan kommer “koppla till iTunes”-bilden.

Någon som har samma problem?

jag har exakt samma telefon och sama problem…har nån kommit på nån lösning? mkt irriterande

Freebo
    Member

@ilgeniofcb 47254 wrote:

jag har exakt samma telefon och sama problem…har nån kommit på nån lösning? mkt irriterande

Ja här: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5853-maste-aterstaella-telefonen-varje-gang.html#post46385

ilgeniofcb
    Member
    Post count: 24
    DanneWalle
    Member

@ilgeniofcb 47266 wrote:

har en 3gs 32gb

Och….?

Miche
    Participant
    Post count: 358

Varför skriver folk “jag har SAMMA PROBLEM”? Det är INGET problem, det är tyvärr så programmet funkar när det jailbrejkar en 3GS. Så förstår verkligen itne varför det fortsätter komma in nötter i tråden och skriver att dom har samma problem och undrar vad lösningen är när det står klart och TYDLIGT hur nuvarande version av blackra1n funkar med 3GS.

Är det folk som tror de ska få ett annat svar än det som står eller är folk för lata för att läsa för att hitta svaret på frågan?

MrEdwin422
    Member
    Post count: 4

hej jag har en iphone 2g 16gb. 3.0.1
    men jag installerade sharepod på min dator och sen så ville jag lägga till lite bilder också men då så skapades en ny mapp på min iphone bland bilder. jag vet inte hur jag kan få bort mappen skulle vilja det, har testat att ta bort med itunes men då kommer detta upp:iPhone-enheten “iPhone” kan inte synkroniseras. Ett okänt fel uppstod(-39).
    snälla skulle hjälpa jättemycket om någon kunde säga hur jag tar bort bilderna.
    tack i förrhand.Edwin

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.