Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPad › "Måste-ha-apparna" till din iPad
-
AuthorPosts
-
Nu när iPad-apparna finns tillgängliga i vår hederliga Svenska AppStore och vi slipper lalla runt med US-konton är det dags att dela med sig av våra bästa tips. Jag börjar med spel och kastar in lite navigation… fyll på.
För er med spelnostalgi kan jag verkligen rekommendera iPadversionen av Command & Conquer Red Alert där spelkänslan påminner inte så lite om orginalet =)
Doodle Juggle är svårt men kul
Plants vs. Zombies HD for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store är lika bra, om inte bätte än på iPhone
Star Walk for iPad – interactive astronomy guide for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store är inte lika nördigt som man kan tro. Ett grymt interface och stämningsfylld app. jag ser fram mot en ljummen Calvados i augustinatten då stjärnorna lyser som klarast i skärgården.
Nämnde jag Air Video – Watch your videos anywhere! for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store ? En självklar app
Touch Tanks online är faktiskt rätt underhållande
New York Roller Coaster Rush är en klassiker
Virtual Pool HD for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store är helt ok, lite nojjig kamera men ibland vill iaf jag finlira lite
Touchgrind HD for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store icke att förglömma. Störtskönt på iPhone och kalas på iPad!
Worms HD for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store är väl egentligen en klassiker alla borde ha?
Glöm inte att kika på COGS som faktiskt är värd en egen liten videopresentation
Du fastnar garanterat
Vidare tycker jag att alla som spenderar tid i skärgården eller i båt skall ta sig en titt på Marine: Scandinavia East HD for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
Visserligen får du ingen GPS-signal utan wifi eller 3G-uppkoppling men att planera sin rutt med en cigarill i mungipan framför brasan är nice. Testa!
Magic Piano for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
Något coolare har jag aldrig sett, du kan välja olika layouter och sitter och leker en stund. Sedan undrar du vad knappen World gör – du klickar på den och en jordglob visar sig. Ok, vad är nu detta? Plötslig dyker det upp en prick och ett namn och du hör hur någon på andra sidan jordklotet vid namn Mary som spelar. Efter att ha lyssnat mig igenom detta en stund slås jag av hur otrolig duktiga alla verkar vara… Jag skulle ha tagit lektionerna när jag var yngre lite mer seriöst…
Men vänta, vad gör knappen Songbook? Jag öppnade den och valde Minutvalsen, plötsligt börjar en massa prickar regna ned på skärmen, lite som TapTap eller Guitar Hero för er som testat dessa appar, tryck på prickarna och Minutvalsen spelas.. Störtnice app från skaparna av Ocarina Fluit. För 7 kronor är denna app ett absolut måste!
Monkey Island 2 har kommit till iPad!
iPad 75kr
iPhone 55krhttp://itunes.apple.com/se/app/monkey-island-2-special-edition/id376928597?mt=8
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.