material i den chromade kanten?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone material i den chromade kanten?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

nån som vet om den chromade kanten är vanlig plast och chromet nöts bort efter en tid, eller om det tål mkt slitage utan att bli fult? (nybliven iPhone ägare och är mkt pedantisk 🙂 )

de flesta sk Hardcases har ju lixom en bit av chromet blottlagt, och det kommer ju därför utsättas för slitage, det är därför jag undrar.

Minglarn
    Member
    Post count: 343

Tjaba.

HAr haft min i snart 1,5 år.. 1 år utan något som skyddar själva höljet. Har endast film över glaset och efter 1 år har jag inte ens en tillstymmelse till “slitage” på chrome delen. Så det skall nog mycket till innan det blir slitet.

Minglarn
    Member

Tjaba.

HAr haft min i snart 1,5 år.. 1 år utan något som skyddar själva höljet. Har endast film över glaset och efter 1 år har jag inte ens en tillstymmelse till “slitage” på chrome delen. Så det skall nog mycket till innan det blir slitet.

Minglarn
    Member

Tjaba.

Minglarn
    Member

Tjaba.

Minglarn
    Member

Tjaba.

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

På min förra iPhone var kanten väldigt repig. Men på min nuvarande är kanten repfri, var inte så rädd om den förra. 🙂

Den kan definitivt bli repig, men nersliten tror jag inte den blir.

Tommie_L
    Member
    Post count: 14

låter ju bra det 🙂 kvalitet.. hehe

utalker
    Member
    Post count: 403

Jag har också haft min iPhone i 1,5 år. De enda defekterna jag har märkt är att hemknappen, sleepknappen och volymknapparna har tryckts in 0,5mm-1mm. Men de fungerar fortfarande.

Någon gång har också hemknappen slutat “klicka” men det släppte efter ett tag. Måste ha kommit in något skit bakom den.

Kan tillägga att jag har kört helt utan skydd hela tiden. Chromlisten är full med små repor men det stör mig inte det minsta. Själva skärmen har också en del repor men det är inga stor så om man inte lyser på skärmen så syns de inte.

Minns dock de första veckorna med min iPhone. Haha så rädd man var om den. La ner den på bordet så försiktigt man kunde. Haha det var tider det 😛

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@utalker 54530 wrote:

Jag har också haft min iPhone i 1,5 år. De enda defekterna jag har märkt är att hemknappen, sleepknappen och volymknapparna har tryckts in 0,5mm-1mm. Men de fungerar fortfarande.

Någon gång har också hemknappen slutat “klicka” men det släppte efter ett tag. Måste ha kommit in något skit bakom den.

Kan tillägga att jag har kört helt utan skydd hela tiden. Chromlisten är full med små repor men det stör mig inte det minsta. Själva skärmen har också en del repor men det är inga stor så om man inte lyser på skärmen så syns de inte.

Minns dock de första veckorna med min iPhone. Haha så rädd man var om den. La ner den på bordet så försiktigt man kunde. Haha det var tider det 😛

Håller med om volymknapparna, trodde nästan att jag inbillade mig att de hade tryckts in. Men då är jag inte ensam om att ha den lilla defekten..

Första veckan jag hade min lur, la jag alltid den på något mjukt eller la en handduk eller liknande under den 😀 Haha
    Det var nästan skönt när man fick den första repan. Då kunde man slappna av 🙂

stickaaan
    Member
    Post count: 259

Min sleepknapp har tryckts in skitmkt.. typ så den ligger i kant med resten av telefonen :/

utalker
    Member
    Post count: 403

@stickaaan 54586 wrote:

Min sleepknapp har tryckts in skitmkt.. typ så den ligger i kant med resten av telefonen :/

Nästan samma för mig. I ena änden på sleepknappen så sticker den ut 0,2mm och i andra änden 0,5mm så den är nästan helt intryckt.

Men vafan, den fungerar ju fortfarande:)

Halle
    Member
    Post count: 837

Fär att återgå till den ursprungliga frågeställningen så kan jag meddela att “chromet” är av metall, inte av plast.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.