Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Max överföringshastighet i luren?
-
AuthorPosts
-
Var kan man hitta spec. där det framgår vilken överföringshastighet som iPhone 4 bjuder på?
I gamla luren 3GS var det väl max 7,2Mb/s?
Nokia anger det på sin hemsida (för telefoner! ” maximal hastighet upp till 10,2 Mbit/s”) men Apple verkar mörka och det finns inget angivet!!??
Nu erbjuder ju 3 10 Mb/s och 10 Gb per månad så vad är läget för iPhone 4?
Kommer detta att uppgraderas via mjukvaran??
Det är teoretiska hastigheter som du aldrig kommer upp i !
High-Speed Uplink Packet Access – Wikipedia, the free encyclopedia
Detta är en länk till de olika tekniker som används.
Som du ser finns Iphone 4 inom kategori #6
vilket ger 5.76 mbit/sec upp.
Iphone 3Gs har dock 0.4 Mbit/secSen har Iphone 4 samma nerhastighet som Iphone 3G/3GS
“Current HSDPA deployments support down-link speeds of 1.8, 3.6, 7.2 and 14.0 Mbit”
Saxat ifrån wikipedia
Iphone 3/4 har 7.2 Mbit/secVad de olika Iphone:en har för hårdvaru finns på Apples hemsida.
>> iPhoneReservdelar.se!
Jag gillar teorier!! Varför skulle annars bla. Telia rulla ut 4G nu under hösten?
Är de uppmätta i “bänk” är de inte teoretiska!! Teori är matematiskt beräknade skrivbordsprodukter!>> hugorosenlund!
Har du någon länk till Appels spec för hårdvaran?Glömde lägga in länken till Nokia:
Nokia Sverige – Nokia C7-00 pekskärmstelefon ? Tekniska specifikationer“HSDPA Cat9, maximal hastighet upp till 10,2 Mbit/s”
Jag är inte så mycket för Apples siffror. Det bästa är att ladda ner bredbandskollen och se vilka siffror du får med din abb. Jag testade nyss och fick dessa resultat:
3G
Ner: 4.9 mb
Upp: 0.9 mbWifi
Ner: 26.1 mb
Upp: 7.3 mbiPhone4 med Telia.
Apple – iPhone 4 – Size, weight, battery life, and other specs
Där står de olika delarna i telefonen, sen kan du kolla upp hur dessa fungerar och deras för och nackdelar.
Men det bör anmärkas att olika mätningar för väldigt olika resultat.
När jag mäter med min Iphone 3GS får jag i bra områden 7mbit/sec ner och 0.3 mbit/sec upp.
Angående WiFi, har jag inte personliga mätningar men brukar vara tillräckligt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.