Max storlek på Ljudboksfil?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Max storlek på Ljudboksfil?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

Tjena,

Har en 3g variant och använder mig av “MP3 to iPod Audio Book Converter” för att skapa ljudboksfiler, när jag då gör en “jätte”- fil så går den att spela i Itunes men när den är översynkad till Iphonen så blinkar bara “fil-spelaren” till och återgår till att se filstrukturen/

Men gör jag därimot mindre filer så kan jag spela dessa i Iphonen.

Nån som har nån ide?

//Johan

sahl
    Member
    Post count: 35

OM du gör en enda stor fil…hur verkar det då när du spelar upp den? om du stänger av iPhonen till exempel…måste du då komma ihåg vilken minut du va på eller kommer den ihåg det själv?

ptr
    Member
    Post count: 248

för mp3or så är det så att den “glömmer bort” vilken låt man spelade och vart när man startade om mobilen, även när man restartade “springboarden” om det nu går att göra det på 3g:n.

Halle
    Member
    Post count: 837

Vad är en ljudbok? Har alltid undrat. Är det nån snubbe som läser högt ur en bok?

dibb
    Member
    Post count: 379

@halle 6633 wrote:

Vad är en ljudbok? Har alltid undrat. Är det nån snubbe som läser högt ur en bok?

jeppp

Mr EmCom
    Member
    Post count: 361

@halle 6633 wrote:

Jättebra för oss med dyslexi som har problem att läsa rader som ligger för tätt (de är iaf mitt problem)

Right now, Peter Haber läser “Jorden runt på 80 dagar” av Jules Verne
    Riktigt bra, kan rekomendera det!

jojja
    Member
    Post count: 21

Jo, om jag tar i detta fallet alla 300 filerna (mp3) o konverterar dessa o sammanfogar alla till en enda stor fil, så jag jag i Itunes spela upp talboken men tyvärr inte i telefonen, där slåt uppspelningsapplikationen i gång för att 2 sek senare vända bort o visa fil innehållet i telefone.
    Om jag därimot endast gör en fil som tex är 50 mb istället gör den hela som är på ca 700MB så funkar det också i telefonen.

Skumt

sahl
    Member
    Post count: 35

jag använder ljudbok för att somna…de funkar kanon

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.