Front page › Forums › Övriga ämnen › Meckat bakrund och ikoner
-
AuthorPosts
-
lite oväntat med 3dsmax här på iphoneinfo 🙂 Men kul !
Jobbar själv en hel del i programmet.Gör du andra grejer också eller ?
Du måste flytta ner steninhuggningarna lite för att ikonerna ska se snygga ut. Ta bort ikonettiketterna sen så får du ett perfekt resultat.
@thian 31941 wrote:
lite oväntat med 3dsmax här på iphoneinfo 🙂 Men kul !
Jobbar själv en hel del i programmet.Gör du andra grejer också eller ?
Tackar!Ja jag pysslar mest med spelmodeller,men ibland lite andra saker också,Själv då?
mossarelli.
Hur menar du?Att jag ska flytta ner hyllorna eller hur man nu ska utrycka det?Och med ikonetiketter antar jag du menar texten under ikonerna?:rolleyes:jävlar ! riktigt snyggt, som sagt ovanligt och overkill med 3dmax 😛
men det ger ju snyggt resultat !, du kan väl dela med dig av det temat när du är klar 😉 ?
undrar om du inte kunde komplettera med ikoner som typ ; facebook,cycorder,skype,TV-guide,palringo osv.
det är nog mkt arbete vad vet jag, men skulle va kul om det fungerade så bra som möjligt till de vanligaste appsen. 🙂 !@thewiruz 31946 wrote:
mossarelli.
Hur menar du?Att jag ska flytta ner hyllorna eller hur man nu ska utrycka det?Och med ikonetiketter antar jag du menar texten under ikonerna?:rolleyes:Ikonerna ligger inte rätt med hur inhuggningarna ligger. Ta en printscreen i iPhone, lägg över i 3dsmax som en mall och finjustera så att inhuggningarna hamnar där ikonerna ligger. Just nu ligger ikonerna inte rätt jämtemot bakgrunden.
Ettiketterna är texten som förklarar vad ikonerna är. Ta bort dem för att göra snyggare tema.
Fritidsgrejar lite i Cinema4d ibland. Vet ni (som kan på riktigt) hur man bara får en 2d yta med ett visst mått att arbeta på? När jag håller på har jag ju ett “rum” oändligt långt åt alla håll i 3d. Lite klurigt att ställa in hur jag ska ha det när jag ska rendera annars.. Vill testa göra en bakgrund:P
bozz
Du kan väl börja med att bygga en kub i Cinema?
Gör som jag gjorde,Lägg en tema bild i bakrunden och skapa en kub som är lika stor,Då får du rätt storlek Höjd vs bredd när du renderar den.Sen kan du alltid använda ett 2D program såsom Photoshop,paintshop eller vad det nu kan vara för att få exakt 480*320 pixlaralltså 480 pixlar hög och 320 pixlar bred.
Sätt en kamera som pekar exakt på objektet du skapar.Kolla mitt screenshot så ser du att kameran har en vinkel som pekar exakt på objektet.Kan ladda upp ett screenshot sen om du inte förstår vad jag menar?
Bmode
Jag har inga av dessa :rolleyes:
Ska väl lägga upp temat sen om någon vill ha?Då kan jag göra några extra ikonerhåller på med lite nya ikoner.Får se om det blir bra dock
hahaha superfailade 😛
Såhär blev det:
[IMG]http://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=ae0d62ec96&view=att&th=12183186fc86eeb7&attid=0.1&disp=inline&zw[/IMG]Kämpade inte så länge så kan väl få det lite bättre menmen
Som ni ser missade jag de 2 översta “hyllorna” och dessutom sidprickarna.. Hur lägger du in en bild i bakgrunden som har ursprungsstorlek? Vilka knappar/tools använder du?
Gjorde massa Boule för att få ut hyllorna, vet inte om det är rätt:
Det vart väl bra.Dock skulle jag inte texturera den i Cinema utan i Photoshop eller motsvarande där man har mer kontroll över hur texturen ska se ut enl mitt tycke då kanske ska tilläggas.
Jag vet inte hur man gör detta i Cinema eftersom jag endast kört 3d studio
tror att detta är vad du söker dock till Cinema.
Cinema 4D Tutorial – Setting up Reference Images R9 and R10Tricket är att du vill ha en bild bakom.Du behöver ställa in mätsystemet på M,CM,MM om det går i Cinema?Dock inte nödvändigt tror jag.Dock i tex 3ds max skapar jag ett Plain objekt.Slänger på bilden på den primitiven och lägger sedan på en UVW Modefire(Vet inte vad motsvarigheten heter i cinema?Sedan väljer jag “Bitmap fit” så att bilden stämmer i höjdled MOT bredden.
Ser inte den översta bilden,Många lagringsplatser är spärrade på jobbet :mad2:,Är det en rendering eller?Du behöver ju ialla fall rendera den framifrån till en jpg bild.
Sen lade jag på ett standard material (Vitt) ,renderade ut den och fixade resten i Photoshop men det är väl en smaksak
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.