Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Mejlfråga
-
AuthorPosts
-
Jag har problem med min utgående server.
Jag har tre stycken utgående servrar:
Primär: mail1.comhem.se
Sekundära servrar: mailout.telia.com
smtprelay1.telia.comDet funkar bra att skicka mejl med Wifi men så fort det blir 3g så funkar det inte längre utan det kommer upp felmeddelanden att avsändarens adress är ogiltig eller connection timeout.
Men så fort det blir Wifi så swoosch så skickas dom iväg.
Vad kan det vara för fel? Har jag missat ngn inställning?
prova att öppna safari o få telefonen att ladda en en websida innan du går in och öppnar mailen.
Tänkte öppna upp den här tråden igen eftersom det fortfarande är ett problem.
Har ändrat Comhem-inställningarna eftersom dom nu har mailin och mailout på POP3 resp SMTP.
Bilderna visar vad det är för felmeddelanden som kommer upp om man ändrar port (587, 25 eller 465)
Vad är problemet? Och är det Tele2, Comhem eller Apple som är ansvariga för problemet?
Förslag, tack
@krilleric64 66023 wrote:
Tänkte öppna upp den här tråden igen eftersom det fortfarande är ett problem.
Har ändrat Comhem-inställningarna eftersom dom nu har mailin och mailout på POP3 resp SMTP.
Bilderna visar vad det är för felmeddelanden som kommer upp om man ändrar port (587, 25 eller 465)
Vad är problemet? Och är det Tele2, Comhem eller Apple som är ansvariga för problemet?
Förslag, tack
Såg ditt besvär och eftersom jag också har Comhem kollade jag.
Om WiFi har kontakt fungerar det bra men om jag plockar bort WiFi får jag samma felmeddelande som du!!
Min operatör på iPhonen är Tele2. Kanhända jag måste använda deras SMTP?
Skall försöka kolla upp detta med Tele2 och ComhemDäremot fungerar min gratisadrs. från DomainWrightNow.com med och utan WiFi och deras POP & SMTP
Pratade med Tele2, och deras server (SMTP) är:
mail.tele2.se
Port 25 funkade för mig, man kan använda testa 567 och 465
Hursomhelst jag testade den när jag var utanför hemmet och det funkade perfekt!Däremot när jag är hemma och har tillgång till Wifi så måste jag använda Comhems:
mailout.comhem.seJag får väl erkänna att jag har problem jag med. När jag har 3G uppkoppling fungerar det inte att skicka mail, smtp.bredband.net ligger först i listan och sedan smtp.euromail.se men på 3G uppkoppling tar sig mailprogrammet aldrig fram till smtp.euromail.se
En SMTP-plugin till SBSettings vore smaskens
Är med på allt ni säger men, jag har en Comhemadrs. som vanlig e-post medan iPhonen kör med Tele2 som operatör
Der fungerar inte att använda adrs. från Comhem med Tele2s SMTPserver. Avsändaradrs. påstås vara fel. Jag får det att fungera både i 3G som WiFi med att använda SMTPserveradrs. från email.secureserver.net. (smtpout.europe.secureserver.net)Så mail.tele2.se funkade inte för dig?
Testade du olika portar?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.