Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Min första iPhone – har lite frågor!
-
AuthorPosts
-
Hej,
Jag har nyss skaffat en iphone 3g som jag köpte (låst telia). Den har inget abonnemang för den förra killen köpte den kontant (tror man kan göra det om man har telia och abonnemanget gått ut eller ngt). Iaf Jag har köpt ett Turbosim så jag kan använda mitt kontantkort telenor och är nöjd. Jag har hört talas om Installer och sådant men så jag fattat det måste man ha en jailbreakad tfn.. Vad är jailbreakad igentligen ?. Och vad gör det med telefonen. Hade gärnat skaffat en installer för graits APP osv Men då måste jag antagligen jailbreaka och hur gör jag det.. Vad får jag inte göra när jag har en jailbreakad.. Har ingen aning om hur detta funkar. Alla tips uppskattas om allting..
Att “Jailbreaka” din telefon betyder i princip att du får möjligheten att installera applikationer icke godkända av Apple (av olika anledningar), samt att du får full behörighet till root-mapparna. När du jailbreakar din iPhone, får du med både Installer och ett annat program som kallas Cydia. Båda har ungefär samma funktion, men Cydia erbjuder mer. 😉
Ett varningens ord dock, garantin försvinner om du jailbreaker din tele. För mer info, se: Varför jailbreaka din iPhone? | iPhoneinfo.se
Hoppas att detta ger dig svar 🙂
Mycket bra sammanfattning Simba! 🙂
Det går att återställa telefonen för att få bort jailbreaken om man nu måste lämna in telefonen eller liknande så det är inga problem 🙂
Hmm, i samband med jailbreak så uppkommer säkert frågan om upplåsning. Och därför undrar jag: 😮
Hur lång tid tror ni det kan röra sig om innan dev team eller några andra lyckas låsa operatörslåset? Ska man satsa på ett sim-unlocking-kort så länge? Känns lite onödigt om programmet skulle dyka upp om en vecka eller nått.
@jocke 11767 wrote:
Hmm, i samband med jailbreak så uppkommer säkert frågan om upplåsning. Och därför undrar jag: 😮
Hur lång tid tror ni det kan röra sig om innan dev team eller några andra lyckas låsa operatörslåset? Ska man satsa på ett sim-unlocking-kort så länge? Känns lite onödigt om programmet skulle dyka upp om en vecka eller nått.
Du kan ju följa arbetet på deras hemsida. blog.iphone-dev.org
De har ju stora problem med den och de rekommenderar att man inte ska använda sig av FW 2.0.2 eller senare version om man ska i framtiden kunna låsa upp sin iphone, efterssom den har en fuktion som updaterar sina baseband eller nåtliknande..
Men ingen kan med säkerhet säga när den kommer, kan vara imorgon eller kanske aldrig..
@ponyboy 11773 wrote:
De har ju stora problem med den och de rekommenderar att man inte ska använda sig av FW 2.0.2 eller senare version om man ska i framtiden kunna låsa upp sin iphone, efterssom den har en fuktion som updaterar sina baseband eller nåtliknande..
Men ingen kan med säkerhet säga när den kommer, kan vara imorgon eller kanske aldrig..
Tack för svaret, jag tror jag väntar några dagar till innan jag köper ett sim-unlockningskort. Känns värt o ha köpt en telefon som man inte kan använda, lika bra att ge 300 för att kunna ringa. Men som sagt, avvaktar några dagar till.
@jocke 11779 wrote:
Tack för svaret, jag tror jag väntar några dagar till innan jag köper ett sim-unlockningskort. Känns värt o ha köpt en telefon som man inte kan använda, lika bra att ge 300 för att kunna ringa. Men som sagt, avvaktar några dagar till.
Jag har ett ismartphone kort, och det funkar prima!
Förresten, tack för komplimangen Admin! 🙂
jag kör också med ismartphone kort med glocalnet abb, och det funkar bra för mig också, doch måste jag trycka upp det när jag ansluter till itunes.
@iPhoneinfo.se 11880 wrote:
Sätt bara telefonen i flygplans-läge istället? 🙂
gud vad smart du är!! :rolleyes:
@ponyboy 11773 wrote:
Det är uppgraderingen av baseband:et de rekommenderar emot. Att uppgradera till 2.0.2 går bra om an gör det med Quickpwn eller Winpwn för de uppgraderar inte basebandet.
Quickpwn för 2.1 kom ut idag, dock endast till Mac än så länge.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.