Min iPhone 2g funkar ej!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Min iPhone 2g funkar ej!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 22

Återställde min iPhone igår och efteråt står det att jag ska sätta in ett simkort utan kod för att aktivera telefnen.
    När jag sätter in samma kort som jag alltid haft så står det i itunes “The simcard inserted in this iPhone does not appear to be suported”

Hur ska jag gå tillvägas behöver hjälp snarast!

Mvh Alfred.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@affe89 43656 wrote:

Återställde min iPhone igår och efteråt står det att jag ska sätta in ett simkort utan kod för att aktivera telefnen.
    När jag sätter in samma kort som jag alltid haft så står det i itunes “The simcard inserted in this iPhone does not appear to be suported”

Hur ska jag gå tillvägas behöver hjälp snarast!

Mvh Alfred.

Har du aktiverat telefonen med samma sim-kort tidigare? Är telefonen operatörslåst måste du jailbreaka den, sök på forumet efter guider

affe89
    Member
    Post count: 22

@freebo 43659 wrote:

Har du aktiverat telefonen med samma sim-kort tidigare? Är telefonen operatörslåst måste du jailbreaka den, sök på forumet efter guider

nej köpte den härom dan av en kompis men han hade också köpt den begagnad. Sen när jag skulle återställa den så blev det såhär och jag kan inte aktivera den..
    Men jag kan väll inte jailbreka den utan att ha aktiverat den?

Freebo
    Member

Jodå, det är precis det man använder jailbreak till 🙂

Här har du en guide som visar hur du gör

Nellma
    Member
    Post count: 4

Han kan ju inte jailbreaka eftersom att han inte kommer in i Itunes.
    “The simcard inserted in this iPhone does not appear to be suported”
    är det enda som står och han kan inte synca sin Iphone, vet inte exakt vad lösningen till detta är men nån annan kanske vet 🙂

Har läst om fler som haft samma problem

Freebo
    Member

Affe, jag kan nog med 100%-ig säkerhet säga att du köpt en telefon som innan du återsällde den har varit jailbreakad (och upplåst med Yellowsn0w/Ultrasn0w)

Genom en Restore har du nu återställt den till fabriksinställningarna och behöver således ha tillgång till ett SIM-kort från operatören den en gång såldes låst till. Vilket du inte verkar ha. Ditt enda alternativ är att Jailbreaka telefonen med guiden jag länkade till.

Efter Jailbreak kommer du in i telefonen och beroende på vilken iPhonemodell du har samt vilken firmware du återställde den med kan du behöva låsa upp den m.h.a Ultrasn0w

Och nej, du behöver inte ens komma in i telefonen för att jailbreaka.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.