Min iPhone 3gs fastnar vid äpplet

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Min iPhone 3gs fastnar vid äpplet

Viewing 31 posts - 1 through 31 (of 31 total)
  • Author
    Member
    Post count: 12

Hej Kan någon hjälpa mig med min iPhone 3gs som fastar vid äpplet vid uppstart.
    Det hjälper inte att göra en soft reset.
    Den är Jailbrejkad i Aug 09. 3.0.1 som aldrig blivit uppdaterad.
    Kör med Tele2.
    Vad gör jag!!! Hela mitt liv är inlåst i den nu!
    Tacksam för snabba svar:confused:

apple 3g
    Member
    Post count: 482

håll in home och sleep knappen i 10 sekunder, om det inte funkar håll in hem knappen och koppla den till itunes

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om soft reset inte fungerar så är det bara återställning som är kvar.
    Försök gärna flera gånger med softreset.

Magnau3
    Member

Har testat det minst 20 gånger:(

Magnau3
    Member

Om jag gör en reset på den. Måste jag då brejka den igen sedan?

apple 3g
    Member
    Post count: 482

hur gör man en softreset är det det som jag sa hålla in home och sleep knapparna ?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Soft reset är at hålla home knappen och sleep knappen intryckta tills telefonen blir svart.
    Sedan startar man den som vanligt på sleepknappen.
    Om du återställer den så måste du börja om från början, du kan synca tillbaka program (från appstore) bilder, dokument, inställningar (från senaste sync med datorn)

Magnau3
    Member

@iPhoneReservdelar.se 76105 wrote:

Om soft reset inte fungerar så är det bara återställning som är kvar.
    Försök gärna flera gånger med softreset.

Såg i en tidigare tråd att ni hänvisade till en länk:
    Okej om det är brottom gör detta:
    Ställ in din iPhone i DFU-mode
    iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode

ladda ner denna filen [url]http://appldnld.apple.com.edgesuite….1_Restore.ipsw[/url]

öppna iTunes och håll nere shift key samtidigt som du klickar på “återställ” eller “restore. Navigera till den sparade filen.

Kör sedan:
    iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]
    Kan detta funka även för mig:)

muffins
    Member
    Post count: 1906

@magnau3 76115 wrote:

Såg i en tidigare tråd att ni hänvisade till en länk:
    Okej om det är brottom gör detta:
    Ställ in din iPhone i DFU-mode
    iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode

ladda ner denna filen [url]http://appldnld.apple.com.edgesuite….1_Restore.ipsw[/url]

öppna iTunes och håll nere shift key samtidigt som du klickar på “återställ” eller “restore. Navigera till den sparade filen.

Kör sedan:
    iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]
    Kan detta funka även för mig:)

Din länk är missbildad tyvärr tipp ipsw-filen.
    En klickbar länk om hur du sätter telen i DFU-Mode: Sätt din iPhone/iPod Touch i DFU-läge | iMedia

Dessutom lär jag fråga trådskaparen om denna har sin SHSH-fil sparad?
    Utan din SHSH-fil sparad, så kommer du bli illa tvungen att återställa till 4.0.2 om du inte får igång din telefon.

Magnau3
    Member

@muffins 76116 wrote:

Din länk är missbildad tyvärr tipp ipsw-filen.
    En klickbar länk om hur du sätter telen i DFU-Mode: Sätt din iPhone/iPod Touch i DFU-läge | iMedia

Dessutom lär jag fråga trådskaparen om denna har sin SHSH-fil sparad?
    Utan din SHSH-fil sparad, så kommer du bli illa tvungen att återställa till 4.0.2 om du inte får igång din telefon.

Jag har inte någon SHSH-fil sparad då jag köpte den färdigbrejkad.

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det kan vara så att du har det i alla fall, de flesta sparar ssh i cydia.
    Prova Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia

Magnau3
    Member

Jag provar att göra en återställning.
    Jag håller andan, vill verkligen inte förlora allt i telefonen.

iPhoneReservdelar.se
    Member

@magnau3 76127 wrote:

Du kommer förlora allt som tillfördes sedan senaste sync !!!!

muffins
    Member

@magnau3 76127 wrote:

Gör du en återställning utan att ha SHSH-fil sparad & pekat om apple`s signatursdomän till cydias signerings-servrar, så kommer den enheten enbart kunna återställas till 4.0.2. Då detta är den version som apple signerar.

Vid försök av tidigare firmware-releaser så kommer du få ett felmeddelande.

Mvh

Magnau3
    Member

När jag kommer till återställningen kommer ett meddelande från Apple “återställ och uppdatera” kommer då inte telefonen att uppdateras till senaste programvaran 4.0.2?

muffins
    Member

@magnau3 76132 wrote:

När jag kommer till återställningen kommer ett meddelande från Apple “återställ och uppdatera” kommer då inte telefonen att uppdateras till senaste programvaran 4.0.2?

Ja. Eftersom du inte har någon SHSH-fil och har inte heller pekat om i din HOSTS-fil i ditt operativsystem till cydias egna signatursservrar som används tillsammans med din SHSH-fil för att signera äldre firmwares.

iPhoneReservdelar.se
    Member

du ska inte göra så….
    Ladda ner först 4.0.1 och håll shift intryckt när du trycker på åteställ så får du välja den istället.
    Har du bytt din hosts fil ? detta är en viktig steg i processen för att det ska fungera !
    Gör så här
    1. Ladda ned den fil du vill återställa till 4.0.1
    2. Redigera din hosts fil englit guiden (glöm inte att köra som administratör)
    3. Sätt telefonen i DFU
    4. Håll skift intryckt medan du klickar på återställ i iTunes. Välj sedan filen du laddade ner.
    5. Korsa fingrar och vänta 🙂

Magnau3
    Member

Efter att man trycker på knappen “återställ och uppdatera” får man några mer val innan telefonen eventuellt uppdateras?

MVH
    Magnus

Magnau3
    Member

Nu är jag inte med
    Var laddar jag ner 4.0.1?

Magnus

muffins
    Member

@magnau3 76137 wrote:

Nu är jag inte med
    Var laddar jag ner 4.0.1?

Magnus

Du kommer inte kunna installera 4.0.1. Du skrev i första inlägget att telefonen har 3.0.1 installerat och aldrig uppdaterad.
    Då har du _garanterat_ inte någon SHSH-fil för 4.0.1 vilket behövs för att kunna återställa till 4.0.1.

@magnau3 76137 wrote:

Den är Jailbrejkad i Aug 09. 3.0.1 som aldrig blivit uppdaterad.

iPhoneReservdelar.se
    Member

En av våra iPhones är på 3.1.2 och har sparade ssh för 4.0.1
    Om man ska chanssa så är det lika bra att satsa på 4.0.1 har inget att förlura liksom. Om det misslyckas kan han alltid prova 3.0.1

Magnau3
    Member

Nu vet jag faktist varken ut eller in.
    Kanske ska avvakta tills det finns en upplåsning till 4.0.2

MVH
    Magnå

iPhoneReservdelar.se
    Member

Här hämtar du
    3.0.1
    4.0.1

iPhoneReservdelar.se
    Member

Om din telefon är död så har du inget att förlora bara prova
    det kan inte bli värre än vad det är

muffins
    Member

@iPhoneReservdelar.se 76141 wrote:

En av våra iPhones är på 3.1.2 och har sparade ssh för 4.0.1
    Om man ska chanssa så är det lika bra att satsa på 4.0.1 har inget att förlura liksom. Om det misslyckas kan han alltid prova 3.0.1

Om trådskaparen telefonen köptes under den tid, innan iOS4 släpptes så har den garanterat inte SHSH-filen sparad, då trådskaparen säger att han/hon aldrig har uppdaterat från 3.0.1.

Dessutom skall det synas i Cydia när man öppnar applikationen om telefonen har någon SHSH-fil sparad sedan tidigare.

Men testa på du, trådskaparen.
    I värsta fall kommer du bara få ett felmeddelande vid försök av återställning till firmware nyare än 3.0.1 och telefonen kommer då inte att återställas.

Så du förstör inte telefonen genom att testa om du åker på ett felmeddelande.

Mvh

iPhoneReservdelar.se
    Member

@muffins 76145 wrote:

Om trådskaparen telefonen köptes under den tid, innan iOS4 släpptes så har den garanterat inte SHSH-filen sparad, då trådskaparen säger att han/hon aldrig har uppdaterat från 3.0.1.

Dessutom skall det synas i Cydia när man öppnar applikationen om telefonen har någon SHSH-fil sparad sedan tidigare.

Men testa på du, trådskaparen.
    I värsta fall kommer du bara få ett felmeddelande vid försök av återställning till firmware nyare än 3.0.1 och telefonen kommer då inte att återställas.

Så du förstör inte telefonen genom att testa om du åker på ett felmeddelande.

Mvh

Vår andra iPhone (den som har 3.1.2) köptes med 3.1.2 och jb strax efter köpet. Den har aldrig varit uppdaterad eller nedgraderad till nåt annat os.
    Tröts detta står det i cydia att ssh sparat till 3.1.2 3.1.3 4.0 4.0.1 ?
    Det var nån mer på forumet här som hadde samma fenomen och uppdaterade till 4.0.1 efter att apple slutade signera den.
    Saurik måste ha räknat ut dessa ssh och sparat de (tack Saurik)

Magnau3
    Member

Kul att det finns grabbar som älskar det här:)

Själv vill jag bara använda grejerna.

Om jag laddar ner 3.01, finns det då en minsta janne att det funkar?

Magnus

muffins
    Member

@magnau3 76149 wrote:

Kul att det finns grabbar som älskar det här:)

Själv vill jag bara använda grejerna.

Om jag laddar ner 3.01, finns det då en minsta janne att det funkar?

Magnus

Det märker du.
    Återställs telefonen så är det success. Vilket jag betvivlar väldigt stort att det kommer lyckas med tanke på den information du gett oss.

Om det inte skulle lyckas kommer du mötas av ett felmeddelande i iTunes och din telefon kommer vara i samma skick som den är i nu. Dvs ej återställd/uppgraderad.

Mvh

Magnau3
    Member

@muffins 76153 wrote:

Det märker du.
    Återställs telefonen så är det success. Vilket jag betvivlar väldigt stort att det kommer lyckas med tanke på den information du gett oss.

Om det inte skulle lyckas kommer du mötas av ett felmeddelande i iTunes och din telefon kommer vara i samma skick som den är i nu. Dvs ej återställd/uppgraderad.

Mvh

Jag får prova, måste först ladda ner filerna.

Tack för hjälpen så länge

muffins
    Member

@magnau3 76157 wrote:

Jag får prova, måste först ladda ner filerna.

Tack för hjälpen så länge

Bara att återkomma om du har fler frågor/problem 🙂

MiRRe
    Member
    Post count: 174

Lånar denna tråden istället för att starta en ny. Jo jag satt o visade min pappa lite på 3GSen eftersom han ska börja använda den, och helt plötsligt fick jag ingen service så skulle jag testa starta om och då dog hela telefonen. Stannade vid äpplet och jag testade starta om flera gånger med home och on/off knappen men inget hjälpte, sen dog batteriet för jag fick upp att den skulle laddas så gjorde jag det, och försökte starta igen efter hände inget. Nu lät jag den dö igen och satte i den i datorn, itunes hittade inget, men jag lät den ligga en stund och nu har iTunes hittat telefonen, men äpplet är fortfarande kvar och där är en liten rund ring som snurrar emellanåt, det står att den ska säkerhetskopiera den men det händer inte särskilt mycket. Jag har ju kommit så långt att jag kan återställa men jag måste verkligen ha tag i mina filer på telefonen, framför allt ett par anteckningar som jag har, är det helt kört eller ?

Tack på förhand!

Viewing 31 posts - 1 through 31 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.