Min iphone 3gs hänger sig ibland

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Min iphone 3gs hänger sig ibland

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hej, sedan ett par veckor så kan min iphone 3gs helt plötsligt låsa sig i ca 5-30 sekunder per gång vilket är MYCKET irriterande.:mad2:
    Mellan dessa “frysningar” fungerar den perfekt så det verkar inte vara nåt hårdvarufel, eller?
    Homeknappen fungerar under låsningarna, det är bara LCD displayen som är helt död.
    Nån mer som känner till detta?
    Har testat med en soft-reboot (hålla inne homeknappen + powerknappen i 20 sek) och en real-reboot (totalåterställning via itunes) men fortfarande samma grej.

Installerade en invisible shield för ett tag sen, kan det vara den som spökar? (vill inte gärna ta bort den å testa eftersom den kostade över 200 spänn..)
    Mjukvaru/hårdvarufel? Garantigrej?

//Henrik

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Menar du att hela skärmen slutar svara på beröring eller en mindre del? Min egna 3GS kan ibland sluta reagera på skärmtryck men bara på en liten fläck och det försvinner alltid med en re-spring

Oavsett, jag hade lämnat in den. Du har betalat en förmögenhet och produkten skall vara 100%-ig!

Henke81
    Member

Hej, det är hela skärmen som lägger av, testar med att “trycka igång” den överallt på skärmen men ingenting händer förrän den bestämmer sig för att börja fungera igen. Vad är en re-spring för nåt?

//H

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Re-spring startar om ditt Springboard, finns bara tillgängligt om du jailbreakat. Orkar du skall du återställa telefonen och sätta upp den som “Ny iPhone” och alltså inte läsa in en backup. Detta kan fixa till det.

Lämnar du in den och Anovo upptäcker att en återställning fixar problemet så får du betala för hanteringen, typ 500:-

Henke81
    Member

Oki, testar med en sån återställning.

//H

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Min flickväns 3G har samma problem. Touchen slutar funka plötslig och för att få det att funka måste man trycka på sleep knappen och sedan home knappen. Sjukt irriterande då man alltid hamnar på lockscreen. I hennes fall tror jag att det beror på att jag har själv byt ut display glaset.
    Börjar ditt också fungera igen ifall du trycker på Sleep och sen Home?

Henke81
    Member

Testade med att återställa allt till fabriksinställningarna igen och lät den heta “iphone” i itunes denna gången men det vill inte försvinna!
    Provade med sleep-sen-home-knappengrejen men det funkade inte, verkar mer som att det är “tidsinställt” på när det kommer igång igen (men olika tid varje gång..)

Blir nog att jag skickar in den imorron!

//H

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.