Min Iphone 4 startar inte (helt död)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Min Iphone 4 startar inte (helt död)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Ja, som rubiken lyder så är min ihpone 4 helt död. Det händer inget när jag försöker starta den. Jag har använt den hela dagen men sen när jag skulle ta upp den ur fickan var den helt död. Det går inte heller att ansluta den till laddare eller datan, aldeles svart.

Hjälp !?

(Uppdaterade den för någon dag sedan till den senaste versionen, men tycker inte att det har någon betydelse för detta problem).

Tacksam för svar !

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Försök att hålla Home samt Power knappen sammtidigt i 10-20 sekunder, du ser om och när telefonen bootar om.
    Om detta inte fungerar lämna den på laddning över natten
    Nästa steg är in på service

rytte8
    Member
    Post count: 2

ooho, tack så mycket! trodde det var något allvarligt fel, men inte då!

En fråga till bara. Varför gör den så?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Se den som en dator, som har hängt upp sig, och man behöver boota om den.
    Som tur är så är dessa verkligen undantag för iPhone, Windows Mobile kan du få bota om några ggr i veckan 🙂

Gunny
    Member
    Post count: 3

Jag har samma problem som trådskaparen, min iphone4 är helt död ibland, startar upp med home+power knapparna men det börjar bli tråkigt att hålla på med detta. Det kan hända när som helst och ibland flera gånger om dagen men oftast när jag varit utomhus men jag tycker att lite kyla borde den klara, några minus och ligga i jackfickan!
    Några förslag?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Återställ och prova att använda telefonen utan att lägga tillbaka din egen säkerhetskopia.
    Om allt fungerar väl, lägg i din säkerhetskopia om det börjar strula därefter så är det nåt koruppt i den.

foppatoffel
    Member
    Post count: 128

Har ni båda en jailbreakad? Gör då om Proceduren kan blivit fel när ni la den i DFu läge och då håller den på så. Min gjorde de när jag misslyckades att få den i DFU läge första gången men gjorde om allt och har aldrig stängts av sen dess 🙂

Gunny
    Member

@iPhoneReservdelar.se 84663 wrote:

Återställ och prova att använda telefonen utan att lägga tillbaka din egen säkerhetskopia.
    Om allt fungerar väl, lägg i din säkerhetskopia om det börjar strula därefter så är det nåt koruppt i den.

Jag provar detta så får vi se, tack

Gunny
    Member

@iPhoneReservdelar.se 84663 wrote:

Gjorde som du skrev men problemet är kvar

iPhoneReservdelar.se
    Member

Kan vara nåt fel med flashminnet, bara att lämna in den då

Uno
    Member
    Post count: 30

@gunny 84659 wrote:

Jag har samma problem som trådskaparen, min iphone4 är helt död ibland, startar upp med home+power knapparna men det börjar bli tråkigt att hålla på med detta. Det kan hända när som helst och ibland flera gånger om dagen men oftast när jag varit utomhus men jag tycker att lite kyla borde den klara, några minus och ligga i jackfickan!
    Några förslag?

Min sambo har samma problem med sin 3Gs, alltså när den är kall. Vet inte om det har någon betydelse men jag har alltid min lur i jeansfickan och den krånglar aldrig på det sättet. Tycker det verkar långsök men omöjligt är det inte. Den kanske bara behöver lite medmänsklig värme 😉

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.