Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › min iphone 4 visar ingen service
-
AuthorPosts
-
hej min telefon visar ingen service .ringt telenor men dom sa att inget va spärrat eller något annat konstigt .dom ska skicka ett nytt sim kort.
men mitt sim kort funkar ju i andra iphonar. sa det till dom.men dom sa att inte telefon är spärrad
någon som vet va det kan vara
den är inte jailbreakad
Jag har haft en 3gs som plötsligt fick ingen service. Mitt sim-kort fungerade även i andra telefoner.
Jag lämnade in min och fick en helt ny lur.
Mvh
min telefon är spärrad för den är köpt på blocket men varit hos polisen .dom skickar en förfrågan till telenor att den ska öppnas igen när denna härvan är klar sa polisen .men jag vet inte när aldrig hört att det har hänt att dom låser upp den om dn är spärrad enligt någon på forumet så gör dom inte så .låsa upp den vet ej varför inte dom ska göra det om polisen skickar ett förfrågan bara vänta och se telenor sa att man få testa sitt kort då och då om den är igång.för dom skickar inget sms eller brev att den är igång igen.
Du får ta kontakt med polisen, operatören och försäkringsbolaget.
Det är försäkringsbolaget som är ägare av den stulna telefonen, det är bara de som kan beställa upplåsning, du kommer troligtvis i så fall få köpa loss telefonen från de.saken är att han som sålt den till mej har haft falsk id kort dom har tagit ut en massa saker telefoner tv m.m han som har blivit av med sitt kort har ju anmält allt som bedägeri så det är polisen som spärrat den .jag har ´varit hos polis och pratat med telenor men dom kan inget göra utan bara polisen .polisen nämde inget om försäkringsbolag när jag va där och anmälde säljaren .men då visade de sej att dom har haft det borttappade id kortet och handlat på.
Om det är telenor som har blivit lurad då har de i sin tur bollat över detta på sitt försäkringsbolag.
Ta kontakt med telenor och fråga vem ska du betala till för att få fungerande telefonok men telenor har hänvisat till polisen i detta ärendet jag få se va som händer jag köpte en ny igår i butiken se om dom öppnar den så har jag 2 i så fall
har även pratat med teenor i flera omgångar sen detta hände .vet ej va dom på kundtjänst vet .eller om man ska få fråga dom att bli kopplad till någon annan som vet om detta .sen får ju dom inte säga något knappt om man frågar kundtjänst allså inte polisen heller det var en stor härva sa polisen och lätt helt uppgiven av alla anmälningar som hade kommit in från han som blivit lurad .
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.