Min iphone är inte unlocked nu, behöver hjälp!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Min iphone är inte unlocked nu, behöver hjälp!!

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Tja! måste förvarna om att jag är Noob så ni vet
    Jag köpte en beg iphone från en kille, den var jailbreakad och upplåst och den hade 3.1.2 i programvara.

Sen hade jag cpat den med att gjort något sjukt haha. så de slutade upp med att jag återställde den, och nu är upplåsningen borta och jag kan inte komma in med mitt comviq kontantkort. De står att mitt sim kort är invalid och jag behöver ett annat simkort för att aktivera iphone.

Vad ska jag göra??
    Går det att fiffla till så jag inte behöver ett annat kort
    Tack på förhand

bozz
    Member
    Post count: 1199

@rostem 49639 wrote:

Tja! måste förvarna om att jag är Noob så ni vet
    Jag köpte en beg iphone från en kille, den var jailbreakad och upplåst och den hade 3.1.2 i programvara.

Sen hade jag cpat den med att gjort något sjukt haha. så de slutade upp med att jag återställde den, och nu är upplåsningen borta och jag kan inte komma in med mitt comviq kontantkort. De står att mitt sim kort är invalid och jag behöver ett annat simkort för att aktivera iphone.

Vad ska jag göra??
    Går det att fiffla till så jag inte behöver ett annat kort
    Tack på förhand

Välkommen.

Yep, det här ska vi lösa. Kom ihåg att upplåsning och jailbreak försvinner alltid när du gör återställning.

Nu till hur du löser det. Gör såhär:
    1. Jailbreka iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone, iPod Using BlackRa1n [Windows]
    2. Lås upp iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using BlackSn0w

Läs och följ instruktionerna noga! 🙂

Rostem
    Member

Tack så hemskt mycket för hjälpen! sjukt simpelt också
    En annan fråga också, jag har laddat ner lite iphonespel och program, alltså inte från app store.
    hur gör jag för att lägga in dem i iphonen?

bozz
    Member
    Post count: 1199

Var har du laddat ner dem? Är det pirat får vi inte prata om det här enlig §8 Forumets regler 😛

anteup
    Member
    Post count: 45

@bozz 49640 wrote:

Välkommen.

Yep, det här ska vi lösa. Kom ihåg att upplåsning och jailbreak försvinner alltid när du gör återställning.

Nu till hur du löser det. Gör såhär:
    1. Jailbreka iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone, iPod Using BlackRa1n [Windows]
    2. Lås upp iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using BlackSn0w

Läs och följ instruktionerna noga! 🙂

Jag har version 3.0 och den är upplåst. Men jag vill uppdatera till 3.1.2 och ha den upplåst. hur ska jag göra då? Ska jag återställa den först eller bara köra det jailbreaket som du länkade över det jag har nu? Hur ska jag bära mig åt?

Rostem
    Member

@bozz 49646 wrote:

Var har du laddat ner dem? Är det pirat får vi inte prata om det här enlig §8 Forumets regler 😛

hehe okej 🙂 then i know

fredda-79
    Member
    Post count: 181

@anteup 49647 wrote:

Jag har version 3.0 och den är upplåst. Men jag vill uppdatera till 3.1.2 och ha den upplåst. hur ska jag göra då? Ska jag återställa den först eller bara köra det jailbreaket som du länkade över det jag har nu? Hur ska jag bära mig åt?

Jag hade gjort föjlande….
    1. Säkerhetstkopieria (synka i itunes)
    2. Uppdatera och återställ
    3. Köra blackra1n och blacksn0w (Se länkarna ovan)
    4. Synka med Itunes för att få in appar mm igen. (Kan även lägga in säkerhetskopian för att få in allt du hade innan återställning.

Lycka till!

anteup
    Member
    Post count: 45

@fredda-79 49713 wrote:

Jag hade gjort föjlande….
    1. Säkerhetstkopieria (synka i itunes)
    2. Uppdatera och återställ
    3. Köra blackra1n och blacksn0w (Se länkarna ovan)
    4. Synka med Itunes för att få in appar mm igen. (Kan även lägga in säkerhetskopian för att få in allt du hade innan återställning.

Lycka till!

tack för svar! men hur säkerhetskopierar man? och om jag först uppdaterar och återställer, har jag nyaste versionen då?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@anteup 49869 wrote:

tack för svar! men hur säkerhetskopierar man? och om jag först uppdaterar och återställer, har jag nyaste versionen då?

Koppla in sladden i telefonen och datorn.
    Öppna iTunes, högerklicka på din mobil och välj säkerhetskopiera.

Samme
    Member
    Post count: 72

Varför fungerar inte detta sättet på min iphone? Jag får aldrig upp blackra1n ikonen på min iphone!

Och nu har jag dessutom återställt min iphone så nu behöver jag orginal sim men har inte det någon som kan hjälpa mig?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@samme 52985 wrote:

Varför fungerar inte detta sättet på min iphone? Jag får aldrig upp blackra1n ikonen på min iphone!

Och nu har jag dessutom återställt min iphone så nu behöver jag orginal sim men har inte det någon som kan hjälpa mig?

Som jag sagt till dig tidigare Samme, följ guiden i
    min signatur!

Freebo
    Member

Guiden jag länkat till gör att du kan aktivera din iPhone UTAN original SIM, du får även den efterlängtade Blackra1n-ikonen och Cydia…

Samme
    Member

@freebo 52988 wrote:

Guiden jag länkat till gör att du kan aktivera din iPhone UTAN original SIM, du får även den efterlängtade Blackra1n-ikonen och Cydia…

Som sagt så fungerar det inte :S får inte fram iconen på min iphone

Samme
    Member

@freebo 52988 wrote:

är det denna länk du pratar om https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6226-min-iphone-aer-inte-unlocked-nu-behover-hjaelp.html#post52989

Jag har använt den men det fungerar fortfarande inte

Freebo
    Member
    Samme
    Member

@freebo 52992 wrote:

iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

Ska testa en gång till då får hoppas att det fungerar denna gång

Samme
    Member

alltså problemet är att jag inte kan aktivera min iphone iom att jag inte har orginal sim kort…hur ska jag fixa det?

Freebo
    Member

@samme 53003 wrote:

alltså problemet är att jag inte kan aktivera min iphone iom att jag inte har orginal sim kort…hur ska jag fixa det?

Och det är därför man utvecklat Blackra1n! Koppla nu in din telefon till datorn md USBsladden, stäng ned iTunes och kör Blackra1n. Jag säger det inte en gång till 😉

Samme
    Member

@freebo 53005 wrote:

Och det är därför man utvecklat Blackra1n! Koppla nu in din telefon till datorn md USBsladden, stäng ned iTunes och kör Blackra1n. Jag säger det inte en gång till 😉

Så nu e det fixat tack 😀 men en fråga till bara hur fixar jag min youtube på iphonen nu för den fungerar ej..:S

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.