Min iphone är stulen.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Min iphone är stulen.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 30

Tjena, De är så att jag va ute igår och då blev min iphone 3gs 16gb stulen. Jag köpte den på 3 för ungefär en månad sedan. Någon som vet hur de blir med garantier eller försäkningar om man får någon ny eller om man måste betala någon självrisk?

Tack på förhand!

snook
    Member
    Post count: 2190

@d3nna 49385 wrote:

Tjena, De är så att jag va ute igår och då blev min iphone 3gs 16gb stulen. Jag köpte den på 3 för ungefär en månad sedan. Någon som vet hur de blir med garantier eller försäkningar om man får någon ny eller om man måste betala någon självrisk?

Tack på förhand!

Det beror på vad du har för försäkringar hos ditt försäkringsbolag.

Gör polisanmälan och ring till försäkringsbolaget, dom kräver att du har en polisanmälan.

Självrisken står i dina försäkringsavtal.

carpe
    Member
    Post count: 904

Tecknade du en tilläggsförsäkring hos 3? För då behöver du “bara” hosta upp med en femhundring.

Kurtson
    Member
    Post count: 569

finns det inte en app i iphone som talar om vart den är?

mcdandrew
    Member
    Post count: 154
    kurtson;49421 wrote:

haha!

d3nna
    Member

Jag har polisanält den stulen men jag tror inte att jag täcknade någon tilläggsförsäkring..

muffins
    Member
    Post count: 1906

@d3nna 49424 wrote:

Jag har polisanält den stulen men jag tror inte att jag täcknade någon tilläggsförsäkring..

Har du ingen försäkring som täcker telefonen, så får du glatt punga ut pengar för en ny telefon om du ska ha en sådan igen :P.

snook
    Member
    Post count: 2190

@kurtson 49421 wrote:

@mcdandrew 49423 wrote:

haha!

Jo, Find my iPhone finns om man man Mobile Me från Apple. Då kan man se vart den befinner sig, och skicka meddelanden till den. Man kan även rensa allt personligt innehåll i sin iPhone med det.

Finns en del som har hittat sina stulna iPhone´s med hjälp av det programmet.

Men då måste man ha Mobile Me och ha det påslaget i iPhonen.

Och till trådskaparen: Ring försäkringsbolaget och hör dig för.

mcdandrew
    Member

@snook 49427 wrote:

Jo, Find my iPhone finns om man man Mobile Me från Apple. Då kan man se vart den befinner sig, och skicka meddelanden till den. Man kan även rensa allt personligt innehåll i sin iPhone med det.

Finns en del som har hittat sina stulna iPhone´s med hjälp av det programmet.

Men då måste man ha Mobile Me och ha det påslaget i iPhonen.

Och till trådskaparen: Ring försäkringsbolaget och hör dig för.

Är det sant, jag trodde han skämtade! Fan vad bra!

mcdandrew
    Member

Polisanmäl stölden, se till att försäkringsbolaget inte har något att gå på när det gäller “oaktsamhet” så att du inte blir tomhänt. Du lär få betala en självrisk på 1500:- och förhoppningsvis få en ny.

d3nna
    Member

Jag har fixat med det där nu! fick betala 1500 så skickar dom en ny 🙂 Känns fortfarande lite surt att bli av med telefonen efter 1 månad..

muffins
    Member
    Post count: 1906

@d3nna 49874 wrote:

Jag har fixat med det där nu! fick betala 1500 så skickar dom en ny 🙂 Känns fortfarande lite surt att bli av med telefonen efter 1 månad..

Skönt det iaf, så du slapp punga ut retail pris för en ny tele iaf.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.