Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Min iphone är stulen.
-
AuthorPosts
-
Tjena, De är så att jag va ute igår och då blev min iphone 3gs 16gb stulen. Jag köpte den på 3 för ungefär en månad sedan. Någon som vet hur de blir med garantier eller försäkningar om man får någon ny eller om man måste betala någon självrisk?
Tack på förhand!
@d3nna 49385 wrote:
Tjena, De är så att jag va ute igår och då blev min iphone 3gs 16gb stulen. Jag köpte den på 3 för ungefär en månad sedan. Någon som vet hur de blir med garantier eller försäkningar om man får någon ny eller om man måste betala någon självrisk?
Tack på förhand!
Det beror på vad du har för försäkringar hos ditt försäkringsbolag.
Gör polisanmälan och ring till försäkringsbolaget, dom kräver att du har en polisanmälan.
Självrisken står i dina försäkringsavtal.
Tecknade du en tilläggsförsäkring hos 3? För då behöver du “bara” hosta upp med en femhundring.
finns det inte en app i iphone som talar om vart den är?
kurtson;49421 wrote:finns det inte en app i iphone som talar om vart den är?haha!
Jag har polisanält den stulen men jag tror inte att jag täcknade någon tilläggsförsäkring..
@kurtson 49421 wrote:
finns det inte en app i iphone som talar om vart den är?
@mcdandrew 49423 wrote:
haha!
Jo, Find my iPhone finns om man man Mobile Me från Apple. Då kan man se vart den befinner sig, och skicka meddelanden till den. Man kan även rensa allt personligt innehåll i sin iPhone med det.
Finns en del som har hittat sina stulna iPhone´s med hjälp av det programmet.
Men då måste man ha Mobile Me och ha det påslaget i iPhonen.
Och till trådskaparen: Ring försäkringsbolaget och hör dig för.
@snook 49427 wrote:
Jo, Find my iPhone finns om man man Mobile Me från Apple. Då kan man se vart den befinner sig, och skicka meddelanden till den. Man kan även rensa allt personligt innehåll i sin iPhone med det.
Finns en del som har hittat sina stulna iPhone´s med hjälp av det programmet.
Men då måste man ha Mobile Me och ha det påslaget i iPhonen.
Och till trådskaparen: Ring försäkringsbolaget och hör dig för.
Är det sant, jag trodde han skämtade! Fan vad bra!
Polisanmäl stölden, se till att försäkringsbolaget inte har något att gå på när det gäller “oaktsamhet” så att du inte blir tomhänt. Du lär få betala en självrisk på 1500:- och förhoppningsvis få en ny.
Jag har fixat med det där nu! fick betala 1500 så skickar dom en ny 🙂 Känns fortfarande lite surt att bli av med telefonen efter 1 månad..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.