min iphone dog igår kväll å startar inte längre

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone min iphone dog igår kväll å startar inte längre

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Hej, min iphone 3GS dog igår kväll nån gång när ja hade den i fickan, sen starta den inte, testat ladda den i 5 timmar imorse men den bara lös med äpplet på skärmen, gick inte stänga av lr sätta på.

iTunes hittar den inte heller. och mobilen hade kanske 80% batteri när den dog.

några idéer?

vossen
    Member
    Post count: 1457

@dannelainen 73544 wrote:

Hej, min iphone 3GS dog igår kväll nån gång när ja hade den i fickan, sen starta den inte, testat ladda den i 5 timmar imorse men den bara lös med äpplet på skärmen, gick inte stänga av lr sätta på.

iTunes hittar den inte heller. och mobilen hade kanske 80% batteri när den dog.

några idéer?

Få så att äpplet är på skärmen, håll sedan in home och sleep samtidigt tills äpplet försvinner, då släpper du sleep och väntar tills telefon poppar upp på datan.
    iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode

dannelainen
    Member

nu är skärmen bara vit

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@dannelainen 73550 wrote:

nu är skärmen bara vit

håll in home + sleep knappen tills du ser Itunes ikonen

dannelainen
    Member

verkar inte funka 🙁

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@dannelainen 73554 wrote:

verkar inte funka 🙁

det kan ta upp till 15sekunder innan du ser nått. håller in båda knapparna samtidigt.

dannelainen
    Member

händer ändå inget.. skärmen är bara vit

dannelainen
    Member

den laddas ju hela tiden men det händer ju inget, är det batteriet som har pajjat?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Vi börjar från början. Håll ned både power- & Homeknapparna samtidigt i 10 sekunder eller tills äpplet visar sig – släpp då knapparna.

Alternativ 2 är som tidigare sagts DFU-mode

Alternativ 3 är Recovery-mode: håll ned Home-knappen samtidigt som du kopplar in den till datorn. Fortsätt håll in tills dess att iTunes hittar telefonen. Återställ

Freebo
    Member
    Post count: 4365

By the way – är den JBad med Blackra1n?

dannelainen
    Member

hej igen, det enda som sker är att den växlar mellan äpplet och vit skärm nu, den är inte jailbreakad.

den är varm också känner jag, testade att byta batteri men den är fortfarande det samma.

vossen
    Member
    Post count: 1457

@dannelainen 73921 wrote:

hej igen, det enda som sker är att den växlar mellan äpplet och vit skärm nu, den är inte jailbreakad.

den är varm också känner jag, testade att byta batteri men den är fortfarande det samma.

Du testade att byta batteri? 😛 Det är modigt gjort av dig! Hoppas att du inte hade garanti på den…

Setomidor
    Member
    Post count: 1

Tjena

Registrerade mig bara för att säga: tack för hjälpen. Min iPhone 4 gillade inte alls den korta promenaden i -20 imorse, och efter det har den varit stendöd. Löste sig dock genom att hålla inne omstartsknapparna som tipsades om här!

Laura
    Member
    Post count: 1

Vill bara tacka, fungerade utmärkt på min…Min dag blev räddad

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.