min iphone startar inte ? :o

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone min iphone startar inte ? :o

Viewing 36 posts - 1 through 36 (of 36 total)
  • Author
    Member
    Post count: 90

okej, nu äre stora problem…. min iphone startar inte? första gången den har strulat. det är en iphone 3g 3.0, funkade klockrent, var inne på cydia och uppdaterade till senaste cydelete och ultrasnow… sen så stod de att jag skulle reebota telen så tryckte på den knappen. och nu så vill den inte starta? den kommer till äpplet en liten stund sen blir den svart igen.

snälla snälla hjälp mig!!

tack på förhand.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Edit: Missade att utläsa att det var en 3G.

Har du testat att hålla in Home + power knappen så den startar om sig från där den fastnar?

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

Testat att återställa den?

muffins
    Member

@dannewalle 46634 wrote:

Testat att återställa den?

Är ju lite väl drastiskt att ta det stora steget som ett första steg ;). Men om inget annat fungerar, ja då får man lov att göra som du säger, att återställa 🙂

Smukke
    Member

jag får inte upp den i itunes :S

muffins
    Member

@smukke 46637 wrote:

jag får inte upp den i itunes :S

Har du ens testat det jag skrev?
    Home + powerknappen så den startar om sig.
    Och fastnar den fortfarande på äpplet, kör in den i DFU-läge då hittar itunes den.

Smukke
    Member

funkar inte :S? börjar få panik

muffins
    Member

@smukke 46639 wrote:

funkar inte :S? börjar få panik

Vore trevligt om du är lite mer utförligare i svaren istället för “funkar inte” osv.
    Säg vart det tar stopp, om det är på samma ställe, eller blir något annorlunda?

Kan du stänga av telefonen?

Smukke
    Member

den startar inte… den e svart, sen trycker jag på power knappen och då börjar den starta som vanligt men sen så blir den svart igen…. de går inte frammåt =/

muffins
    Member

@smukke 46643 wrote:

den startar inte… den e svart, sen trycker jag på power knappen och då börjar den starta som vanligt men sen så blir den svart igen…. de går inte frammåt =/

När telefonen är avstängd (ej körs), så håll in home + power knappen samtidigt. Räkna till 10, släpp sedan powerknappen men håll fortfarande in home knappen i ca 10 sekunder till. Koppla in den till datorn. Då ska itunes hitta den som en tele i DFU-läge.

Smukke
    Member

det händer inget? gjort exakt som du sa. =/

muffins
    Member

@smukke 46645 wrote:

det händer inget? gjort exakt som du sa. =/

Ja, om du inte kan starta upp den normalt, eller köra in den i DFU-läge så är det nog kört för dig.
    Jag har ingen aning annars hur man ska kunna återställa den/starta upp den annars.

Någon annan får hoppa in i denna tråd och ge dig hjälp om de har nå andra förslag. Jag har tyvärr inge mer förslag att ge här :/

Smukke
    Member

ok, tack ändå.

muffins
    Member

Om du hade garanti kvar så hade du kunnat lämna in telefonen. Dock synd att den är jailbreakad. Då ska du absolut inte lämna in den om den är jailbreakad och du inte kan återställa till en normal återställning. För ser apple att du kört jailbreak på den så är inte garantin aktiv längre :/.

Smukke
    Member

någon som kan hjälpa mig? har kollat på youtube men hittar ingen hjälp..:(

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@muffins 46646 wrote:

Ja, om du inte kan starta upp den normalt, eller köra in den i DFU-läge så är det nog kört för dig.
    Jag har ingen aning annars hur man ska kunna återställa den/starta upp den annars.

Någon annan får hoppa in i denna tråd och ge dig hjälp om de har nå andra förslag. Jag har tyvärr inge mer förslag att ge här :/

Det finns bara två anledningar till att du inte lyckas sätta den i DFU-läge. Du gör fel :rolleyes: eller telefonen är död 😮 Jag är dock 99.99% säker på att du gjort fel och att det går att komma ur detta. Öppna klockan i windows/mac, klocka de första 10 sekunderna EXAKT och släpp sedan Power-knappen. Har du inte lyckats med DFU efter 100 försök så sälj

Din krasch kan vara relaterad till https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/5864-varning-uppdatera-inte-mobile-substrate-till-version-0-9-3087-1-a.html

Smukke
    Member

skall den vara inkopplad i datorn när jag gör det?

Freebo
    Member

@smukke 46712 wrote:

skall den vara inkopplad i datorn när jag gör det?

Japp!

Smukke
    Member

nu hittade datorn den =) vad gör jag nu :D?

Freebo
    Member

@smukke 46717 wrote:

nu hittade datorn den =) vad gör jag nu :D?

Se där 🙂

Innan kraschen körde du 3.0, är du nöjd med det så laddar du ned fw 3.0 här

Koppla in telefonen, öppna iTunes, håll ned SHIFT-knappen och klicka på Restore. Leta fram IPSW-filen du precis laddat ned och kör en Restore.

Kör inte en ren restore till fw 3.1.2 innan du vet vad konsekvenserna innebär!

Smukke
    Member

är jailbreak kvar?=)

Freebo
    Member

well, har du fått igång telefonen igen så får du kika efter själv. Måste du köra en restore så försvinner jailbreakat. Det är bara att lägga på igen efteråt

Smukke
    Member

men den är i dfu mode nu… då ska jag bara lägga in 3.0 och sen måste jag jailbreaka så ska den va som den vore innan?

jag kör med tele2 också, hur låser jag upp den igen om jag måste?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Varför 3.0?

Uppdatera till 3.1.2 och jaila med blackra1n sen unlock med blacksn0w..

Smukke
    Member

kan någon hjälpa mig =)? vill verkligen inte förlora min älskning=)

Freebo
    Member

@smukke 46728 wrote:

kan någon hjälpa mig =)? vill verkligen inte förlora min älskning=)

Gör detta

https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5876-min-iphone-startar-inte-o.html#post46719

3.1.2 och annat jox rekommenderar jag dig att titta på när du är tillbaka där du startade

Smukke
    Member

okej va gör jag efter det? då är vell telen varken jailad eller upplåst?

muffins
    Member

@freebo 46719 wrote:

Se där 🙂

Innan kraschen körde du 3.0, är du nöjd med det så laddar du ned fw 3.0 här

Koppla in telefonen, öppna iTunes, håll ned SHIFT-knappen och klicka på Restore. Leta fram IPSW-filen du precis laddat ned och kör en Restore.

Kör inte en ren restore till fw 3.1.2 innan du vet vad konsekvenserna innebär!

Man kan inte köra in 3.0 versionen via iTunes längre. Det slutade dom med för ett bra tag sedan.
    Eller jo det går, men isf måste man ha en 3.0 ECID SHSH på sauriks “tro-att-det-är-itunes-server” och peka om lite ipn till sauriks server istället för itunes.

Edit: Eller är det bara 3GS det gäller?
    Har ingen aning om 3G lurarna har samma version-updates som 3GS lurarna har.

Smukke
    Member

hur ska jag göra? vill ha tillbaka luren i bruk =)

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@h3nr11k 46727 wrote:

Varför 3.0?

Uppdatera till 3.1.2 och jaila med blackra1n sen unlock med blacksn0w..

Som sagt

Smukke
    Member

kan någon hjälpa mig typ mer precist över msn t.ex.?

muffins
    Member

@smukke 46764 wrote:

kan någon hjälpa mig typ mer precist över msn t.ex.?

Stoppa in kabeln i telefonen och anslut till datorn.
    Öppna iTunes och navigera dig till din iPhone och tryck återställ.
    När det är klart gå till blackweather .
    Klicka på windows-loggan på den sidan, och då startas en nerladdning.
    När nerladdningen är klar, öppna filen och klicka på “Make it ra1n”.
    När du ser bilden på geohot och med apple-hårdvaran i bild, så kommer din telefon startas om. Den är nu jailbreakad.

Förstod du inte det jag skrev om jailbreak så har du en guide här: iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar och låser upp din iPhone 3G, 3GS med BlackSn0w [Windows]

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Det är inte så farligt som du tror, sluta skriv såna panik inlägg och läs vad folk har skrivit till dig istället.

1. Uppdatera genom itunes till 3.1.2
    2. Installera Blackra1n i din dator (finns här blackweather )
    3. Jailbreaka din iphone med Blackra1n (guide finns här iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar din iPhone, iPod med BlackRa1n [Win] )
    4. Lås upp din iphone med blacksnow (guide här iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using BlackSn0w )

Edit: Nån hann före, folk är snabba här idag.

Smukke
    Member

ok tack =) försöker nudå

Smukke
    Member

Så, nu är allt fixat =) jailbreakad 3.1.2 och upplåst… också återställd som min gammla 😀

TACK!!!!! Alla som hjälpt mig, känns som ni räddat ett barn! :D:D

nimren
    Member
    Post count: 250

Hände exakt samma sak med min. Fick panik och hitta en liten guide om DFU mode som jag lyckades med på 10e försöket med =D

Viewing 36 posts - 1 through 36 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.