Min iphone startar inte SIM låst, kräver giltigt SIM-kort utan PIN-kodlås"

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Min iphone startar inte SIM låst, kräver giltigt SIM-kort utan PIN-kodlås"

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hjäääääälp!

Jag har problem med min iphone 3GS som vägrar starta upp. Jag var inne på min internetbank och rätt som det var frös bilden och minuten efter blev skärmen svart. Jag har provat starta upp den med itunes utan resultat. Jag har också gjort en uppdatering eller vad det kallas och det fungerar bra ända tills den säger: “SIM låst, Sätt i ett giltigt SIM-kort utan PIN-kodlås för att aktivera iPhone”
    Jag förstår inte vad detta innebär då jag inte har detta simkort med eller utan pinkodlås. Jag köpte iphonen på blocket för ett par månader sen och fick då inte med något särskilt kort. Finns det något sätt att kringgå denna pinkodlås? Hur får jag tag på koden?
    Hur ska jag göra för att kunna använda min iphone igen? Har försökt ta kontakt med tidigare ägare i hopp om att få simkort eller något men utan resultat.

Jag försår mig knappast på den och vet inte om den tidgare ägaren har jailbreakat den eller vilket firmware den har. Hur kan man se det?

Någon som kan rädda mig från fler sömnlösa nätter? PLEASEE
    😮

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Valkommen till forumet

Du har sannolikt kopt en iPhone som var upplast med Blacksn0w eller Ultrasn0w, dvs fulupplast. I dina forsok att fa igang dem har du uppdaterat den till senaste firmware som inte har att lasa upp sa nu har du en iPod. Sorry

Om den ar last till Telia, Telenor eller Tre sa har du mojligheten att byta operator men ar den last till Kuwait Telecom far du glatt vanta pa att det kommer en ny fulupplasning

Sorry for avsaknad av Svenska tecken – jag postar fran en iPad

Eljesa
    Member
    Post count: 2

Jag tror att den var låst till telia men jag fick den upplåst och kunde använda mtt tre-simkort helt utan problem. Jag har hört mycket om ett så kallat rebelsim. Kan det vara något?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Då är den låst till Telia tills dess att det släpps en ny fulupplåsning. RebelSIM är inget alternativ längre, det fungerade bara med tidigare firmware

mattiL
    Member
    Post count: 53

@freebo, har iPad pajat redan? åöä verkar funka nu.. ; )

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.