min lur har ingen mottagning efter jailbreak!?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak min lur har ingen mottagning efter jailbreak!?

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

jag har skrivit tidigare i detta forum om min jailbreakade lur som inte fungerar med mitt tre kort efter jailbreak.
    jag har ju nyaste firmware 02.30.03 och som alla skrivit så fungerar inte operatörslåset till den firmwaren.
    men nu har jag testat med mitt telia kontant kort och där får jag heller ingen mottagning, vilket jag borde då den varit telialåst från början!?

vad ska jag göra nu?
    kan jag ta bort jailbreaket och lämna in den hos telia om den inte funkar? kan dom se att den varit jailbreakad?

tacksam för svar snarast.

mvh fredrik

sickan182
    Member
    Post count: 6

om du återställer telefonen i itunes så kommer jailbreaken försvinna och du kan lämna in den till telia utan att dom ser att telefonen har varit breakad.

schwartz
    Member
    Post count: 31

Hej!

Innan du lämnar in luren till telia igen, så prova att återställa i itunes som “ny Iphone” och sedan göra om jailbreaket igen, jag hade precis samma problem, ingen mottagning efter jailbreak och gjorde om det = mottagning och jailbreakad lur 😀

Som sagt, ett tips bara, jag vet hur det är att vara utan luren…..

Lycka till!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.